من یکی از سهامداران حقیقی «بیمه دی» هستم که از زمانی که این شرکت وارد فرابورس شده، نمی‌توانم ۱۹هزار سهمی را که دارم، بفروشم.

چهار سال پیش همراه با تعدادی از دوستانم در پذیره‌نویسی «بیمه دی» شرکت کردم، ولی نمی‌دانستم قرار است بعد از ۴ سال برای فروش سهامی که خریده‌ام، این قدر با مشکل برخورد کنم. طی روزهای اخیر سهام «دی» نوسانات زیادی داشت و هر زمان که قصد فروش داشتم و به کارگزاری مراجعه می‌‌کردم، اعلام می‌‌کردند که اجازه فروش سهام را نداشتم. کارگزاری هم در توضیح اینکه چرا نمی‌توانم سهم را بفروشم می‌‌گوید که چون سهام سپرده نشده، نمی‌توانید سهام را بفروشید و باید منتظر باشید تا سهام سپرده شود. امور سهام «بیمه دی» هم همان جوابی را می‌‌دهد که کارگزار به ما می‌‌دهد و معلوم نیست تا کی باید منتظر باشیم تا سهامی را که می‌‌خواهیم بفروشیم، عرضه کنیم. من نمی‌دانم اگر مشکل سپرده کردن سهام وجوددارد، پس چرا حقوقی‌ها این مشکل را ندارند و مدام درحال خرید و فروش «دی» هستند و تا پای سهامدار خرد وسط می‌‌آید، مشکلات شروع می‌‌شود. من به نمایندگی از چند سهامدار دیگر «بیمه دی» می‌‌خواهیم بدانیم کی می‌‌توانیم سهام خود را بفروشیم تا بیشتر از این کاهش قیمت متضرر نشویم؟

پیگیری‌های خبرنگار

بعد از تماس این سهامدار با گروه بورس، خبرنگار ما پیگیری‌های خود را از امور سهام «بیمه دی» و کارگزاری آگاه که کارگزار معرف «دی» است، انجام داد.

امور سهام شرکت در توضیح چرایی عدم امکان فروش سهام بیمه دی برای برخی سهامداران گفت: مشکل فروش سهام ۴هزار سهامداری که در پذیره‌نویسی اولیه بیمه دی شرکت کرده‌اند، در حال رفع شدن است. امور سهام «بیمه دی» اضافه کرد: با توجه به جمع‌آوری اطلاعات این سهامدار و ارسال آن به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، برآورد ما این است که اوایل هفته آینده، مشکل عدم فروش حل شود و تمام سرمایه‌گذاران شرکت بتوانند بدون مشکل خرید و فروش کنند. امور سهام شرکت ادامه داد: چون تعداد سهامداران حقوقی شرکت به نسبت حقیقی‌ها بسیار محدود است و از طرفی اکثر آنها از فعالان بازار و دارای کد سهامداری هستند، بنابراین اصلا بحث سپرده کردن و ...برای آنها ممنوعیت نداشت. در سوی دیگر کارگزاری آگاه که امور مربوط به سهام بیمه دی را انجام می‌‌دهد در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: از ۴هزار سهامداری که مشکل فروش داشتند، اطلاعات ۳هزار و ۷۰۰نفر مورد تایید شرکت سپرده‌گذاری مرکزی قرار گرفته و سهامداران می‌‌توانند اوایل هفته آینده به فروش سهام مورد نظر خود بپردازند. این مشکل هم تنها مختص سهامدارانی بود که در پذیره‌نویسی اولیه شرکت بودند و البته تنها در فروش این مساله هست و نه در خرید.