گروه بورس- عملکرد نیمه نخست امسال صنایع شیمیایی ایران در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد ۳۳درصد کاهش فروش و ۶۵درصد کاهش در سود محقق شده هر سهم بود.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، صنایع شیمیایی ایران درآمد هر سهم امسال را با ۲۵۷میلیارد و ۱۶۶میلیون ریال سرمایه به طورخالص مبلغ ۷۱۸ریال پیش‌بینی کرده است. شرکت تا پایان تابستان برای هر سهم مبلغ ۳۱۳ریال سود کنار گذاشت که این مبلغ ۴۴درصد از پیش‌بینی سود هر سهم «شیران» را محقق کرده است.

همچنین درآمد حاصل از فروش «شیران» طی این مدت مبلغ ۹۹۲میلیارد و ۶۲۲میلیون ریال برآورد شد؛ این درحالی است که «شیران» در مدت مشابه سال قبل با تحقق ۸۹۷ریالی در سود هر سهم شاهد ۶۷درصد پوشش در سود هر سهم بود. از سوی دیگر فروش «شیران» در نیمه نخست سال مالی قبل یک‌هزار و ۴۸۴میلیارد و ۹۲۱میلیون ریال بود.

بر این اساس فروش «شیران» در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳درصد کاهش نشان می‌‌دهد.

پیش‌بینی عملکرد امسال «شیران» نسبت به عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۲۹درصد کاهش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۲۵درصد کاهش، سود عملیاتی ۴۶درصد کاهش و سود خالص ۴۷درصد کاهش نشان می‌‌دهد.

شرکت اعلام کرده است که مبلغ ۳۲میلیارد و ۷۴۲میلیون ریال خالص سایر درآمدها (هزینه‌ها)ی عملیاتی در عملکرد واقعی ۶ماهه منتهی به شهریور ماه امسال عمدتا مربوط به سود حاصل از تسعیر ارز است که به دلیل نامشخص بودن نرخ تسعیر ارز در نیمه دوم سال، مبلغی از این بابت در پیش‌بینی سالانه لحاظ نشده است. پیشنهاد تقسیم سود امسال «شیران» در مجمع عمومی عادی سال مالی ۸۸ مبلغ ۷۰۰ریال اعلام شده است.