گروه بورس-شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در 6ماهه نخست سال جاری، 46درصد از پیش‌بینی سود سالانه خود را پوشش داد.

به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، چادرملو پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه 88 را با سرمایه دوهزار میلیارد ریالی، به طور خالص مبلغ یک‌هزار و 478ریال اعلام کرده که شرکت در دوره 6ماهه نخست سال مبلغ 812ریال از این رقم، معادل 46درصد از پوشش سالانه را محقق ساخته است.
همچنین شرکت میزان فروش سال ۸۸ خود را ۶هزار و ۵۶۸میلیارد ریال پیش‌بینی کرده که تا پایان شهریور ماه دوهزار و ۹۶۲میلیارد از این رقم را تحقق بخشیده است، این رقم معادل ۴۵درصد از پوشش سالانه شرکت است.
همچنین سود عملیاتی «کچاد» در این دوره با 47درصد پوشش به رقم یک‌هزار و 655میلیارد ریال رسیده است.
از سوی دیگر پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۸۸ شرکت در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۸درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۳۸درصد افزایش، سود عملیاتی ۵درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۵درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین چادرملو پیش‌بینی نرخ فروش سنگ‌آهن در سال ۸۸ را به شرکت‌های فولاد مبارکه و خوزستان به ترتیب ۶۳۳هزار و ۶۰۰ریال و ۵۶۷هزار و ۶۰۰ریال اعلام کرده است؛ این در حالی است که فولاد مبارکه در پیش‌بینی امسال خود نرخ خرید پیش‌بینی شده هر تن سنگ‌آهن را از چادرملو مبلغ ۴۰۳هزار ریال و فولاد خوزستان نیز این پیش‌بینی را مبلغ ۳۶۱هزار و ۲۰۰ریال به ازای هر تن در نظر گرفته‌اند.
شایان ذکر است به دلیل عدم انعقاد قراردادهای فروش میان شرکت و خریداران و به دنبال آن عدم صدور صورتحساب فروش تا تاریخ ارائه گزارش 6ماهه، مبلغ فروش ابرازی در دوره یاد شده تنها بر اساس نرخ‌های فروش محصولات در پیش‌بینی درآمد هر سهم سال 88 محاسبه شده و بدیهی است در صورت نهایی شدن قراردادهای فروش سال جاری احتمال تعدیل در مبالغ فروش شرکت وجود خواهد داشت.
گفتنی است هیات مدیره چادرملو در نظر دارد ۷۰درصد از سود سال مالی ۸۸ را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.