گروه بورس- هیات مدیره بانک پارسیان در نظر دارد طی مدت چهار سال سرمایه شرکت را از مبلغ ۷۵۰۰میلیارد ریال به ۱۵هزار میلیارد ریال افزایش دهد.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، با تصویب این برنامه مرحله اول افزایش سرمایه «وپارس» به مبلغ ۱۵۰۰میلیارد ریال از محل مطالبات در سال ۸۸ اجرایی خواهد شد.

«وپارس» درآمد هر سهم امسال را با ۷۵۰۰میلیاد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۴۹۵ریال پیش‌بینی کرده است. شرکت در عملکرد ۶ماهه منتهی به شهریور ماه با تحقق ۴۴درصدی در پیش‌بینی سود هر سهم و پوشش ۵۱درصدی درآمد حاصل از فروش خود مواجه شد.

این در حالی است که «وپارس» سود هر سهم خود را در اطلاعات قبلی مبلغ ۴۸۲ریال پیش‌بینی کرده بود که تغییر ترکیب درآمد و هزینه را از دلایل تعدیل سود هر سهم و افزایش ۱۳ریالی در پیش‌بینی امسال عنوان کرده است. بر این اساس افزایش درآمد «وپارس» به دلیل تغییر ترکیب و نرخ تسهیلات و افزایش هزینه به دلیل رعایت بخشنامه جدید بانک مرکزی در افزایش ذخیره مطالبات معوق اعلام شد.

پیش‌بینی عملکرد امسال «وپارس» در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی ۱۶درصد افزایش، جمع درآمدها ۱۶درصد افزایش، سود پرداختی به سپرده‌های سرمایه‌گذاری ۱۲درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۱۲درصد افزایش نشان می‌دهد.

شرکت اعلام کرده است هیات مدیره در نظر دارد تقسیم ۷۰درصد از سود عملکرد سال ۸۸ را به مجمع عمومی پیشنهاد کند.