گروه بورس- شرکت سیمان اصفهان با پوشش ۹۱درصدی سود هر سهم خود در دوره ۶ماهه نخست سال از پیش‌بینی سالانه خود فراتر رفت.

به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، سیمان اصفهان پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۸۸ با سرمایه ۷۶میلیارد ریالی، به طور خالص مبلغ یک‌هزار و ۹۳۴ریال اعلام کرده است که شرکت تا پایان شهریور ماه یک‌هزار و ۱۸۴ریال از این رقم را محقق کرده است.

همچنین شرکت در اطلاعیه قبلی پیش‌بینی سود سالانه هر سهم خود را مبلغ یک‌هزار و ۴۶۱ریال اعلام کرده بود که دلایل این تعدیل را افزایش مبلغ فروش ناشی از افزایش مقدار فروش محصول سیمان، کاهش هزینه‌های فروش و بازاریابی به دلیل بهبود شرایط بازار، تحقق نیافتن هزینه‌های یاد شده در ۶ماهه اول سال و افزایش درآمدهای عملیاتی به دلیل منتفی شدن پرداخت مابه‌التفاوت سهم انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان از افزایش نرخ سیمان در نظر گرفته است.

همچنین پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۸۸ «سصفها» در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۲درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۴۱درصد افزایش، سود عملیاتی ۳۰درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۲۵درصد کاهش نشان می‌دهد.

شایان ذکر است هیات مدیره شرکت در نظر دارد مبلغ یکهزار و ۳۵۰ریال به ازای هر سهم را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.