حسین یوسفی- سهام بانک کارآفرین اخیرا روند رو به رشد قابل‌توجهی را پشت سر گذاشته که در این تحلیل به بررسی وضعیت سهم می‌پردازیم.

لازم به توضیح است که روند قیمتی سهم موفق شده سطوح مقاومتی کوتاه‌مدت خود را در ۴۰ روز گذشته رد کند؛ البته همین سطوح مقامت به سطوح حمایتی سهم تبدیل شده است و می‌تواند در برگشت قیمتی باعث به وجود آمدن تقاضای خرید برای نماد «وکار» شود.
در پی رشد قیمت سهام شرکت بانک کارآفرین، اندیکاتور RSI سیگنال اشباع بازار خرید(overbought) در محدوده 4090‌ریال را صادر کرده و این امر به همراه نزدیک شدن قیمت سهم به سطح مقاومت 4132‌ریال که 6/23‌درصد فیبوناچی سهم نیز است، انتظار اصلاح قیمت در این محدوده قیمتی را وجود آورده است.
با بررسی بلندمدت‌تر سهم متوجه می‌شویم که از ابتدای سال ۱۳۸۶ که سهم موفق شده قله ۴۷۶۲‌ریال را لمس کند تا امروز موفق به تجربه مجدد این قیمت نشده و هر بار روند افزایشی را در پیش گرفته که در نتیجه فشار عرضه‌ها مانع عبور سهم از سطوح مقاومتی آن شده است.
از طرفی روند بلندمدت سهم روند کاهشی ملایمی داشته که ادامه این روند با سطح مقاومت 6/23‌درصد فیبوناچی برخورد کرده این خود نشان‌دهنده اهمیت روند سهم در این مقطع می‌باشد و تاییدی بر اصلاح قیمت در این محدوده قیمتی است.
همچنین حجم معاملات بالای سهم در روزهای اخیر توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران را نسبت به سهام بانک کارآفرین جلب کرده و نگرانی را برای آنها به وجود آورده است.
سطوح حمایتی سهم به ترتیب 3742، 3427 و 3112‌ریال هستند و سطوح مقامتی پیش روی سهم در این مقطع عبارتند از 4132 و 4762‌ریال. این در حالی است که در صورت انتشار خبرهای مثبت در مورد این سهم و گروه بانکی احتمال شکست خط روند کاهشی بلند مدت و مقاومت 6/23‌درصد فیبوناچی وجود دارد. چنانچه روند از محدوده 4132‌ریال گذر کند می‌توان انتظار پیش رو گرفتن هدف قیمتی 4762‌ریال را داشت.
www.Hamfekran.com