فارس- مدیربازار شرکت بورس از نبود مشتری برای بلوک۳۲‌درصدی سرمایه گذاری پتروشیمی در سومین عرضه این بلوک و ادامه رقابت سه گروه برای خرید ۱۸۱‌میلیون و ۶۰۰‌هزار سهم بانک پارسیان خبر داد.

علی صحرایی در رابطه با عرضه بلوک ۴۳/۳۱‌درصدی سرمایه گذاری پتروشیمی که دیروز برای سومین مرتبه در طول دو سال اخیر عرضه شده بود، اظهار داشت: سازمان خصوصی‌سازی (به وکالت از ملی صنایع پتروشیمی) و توسط کارگزاری صبا تامین روز گذشته اقدام به عرضه ۵۷۲‌میلیون و ۶۲‌هزار و ۷۲۷ سهم این شرکت کرد، اما این بلوک به دلیل نبود مشتری معامله نشد.

این تعداد سهام سرمایه‌گذاری پتروشیمی به قیمت پایه هر سهم ۵۷۸ ریال عرضه شده بود و سازمان خصوصی‌سازی در آبان ۸۷ و تیر ۸۸ با قیمت های پایه ۷۶ و ۶۶‌تومانی هر سهم اقدام به عرضه سهام بلوکی این شرکت بورسی کرده بود، اما در هر دو بار این بلوک به فروش نرسید.

صحرایی همچنین درباره عرضه ۱۸۱‌میلیون و ۶۰۰ سهم بانک پارسیان که روز شنبه به قیمت پایه هر ۳۱۵‌تومان توسط سرمایه گذاری صبا تامین انجام شده و توسط سه گروه مورد رقابت قرار گرفت، اظهار داشت: بلوک ۴/۲‌درصدی این بانک دیروز با ادامه رقابت طرف‌های متقاضی روبه‌رو شد و نرخ هر سهم این عرضه به ۳‌هزار و ۱۹۷‌ریال افزایش یافت. به این ترتیب،‌ ادامه رقابت این بلوک به فردا موکول شد.