گروه بورس- پیش‌بینی سود هر سهم داروسازی کوثر با ۶۹ریال کاهش مبلغ ۶۵۵ریال اعلام شده است.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، «دکوثر» در اطلاعات قبلی پیش‌بینی سود هر سهم خود را مبلغ ۷۲۴ریال اعلام کرده بود که دلایل تعدیل را عنوان نکرده است.

از سوی دیگر داروسازی کوثر طی دوره ۶ماهه منتهی به شهریور ماه با ۲۴درصد تحقق سود هر سهم و پوشش ۳۱درصدی درآمد خود مواجه شد. شرکت اعلام کرده است که هر چند فروش ۶ماهه امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل بیشتر است؛ ولی چون بهای فروش ثابت مانده و از طرف مقابل بهای خرید مواد اولیه و اقلام بسته‌بندی و هزینه‌های تولید افزایش یافته و ۳درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز موجب بالا رفتن بهای تمام شده گردیده است. از سوی دیگر سود حاصل از سرمایه‌گذاری در شرکت داروسازی امین طی ۶ماه اول سال ۸۸ حسابرسی نشده و قابل شناسایی نیست. همچنین سود مربوطه در صورت‌های مالی تلفیقی میان‌دوره‌ای درج خواهد شد که این امر درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها و نهایتا سود اعلام شده هر سهم را در مقایسه با دوره مشابه سال قبل با کاهش مواجه کرده است.

پیش‌بینی عملکرد امسال داروسازی کوثر در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۸درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۶درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۸درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۲۳درصد افزایش نشان می‌دهد. شرکت اعلام کرده هیات مدیره در نظر دارد سرمایه شرکت را به مبلغ ۱۸۰میلیارد ریال از محل سود انباشته افزایش دهد.