گروه بورس- شرکت سرمایه‌گذاری البرز پیش‌بینی سود هر سهم خود را برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه 88 با یک‌ریال افزایش به طور خالص مبلغ 361ریال اعلام کرد.

به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «والبر» در اطلاعات قبلی پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۸ را با سرمایه ۷۲۰میلیارد و یکصدمیلیون ریالی به طور خالص مبلغ ۳۶۰ریال در نظر گرفته بود که شرکت دلایل افزایش یک‌ریالی این پیش‌بینی را کاهش سود تقسیمی شرکت داروسازی تولید دارو، فروش بخشی از سهام شرکت البرز دارو و تولی‌پرس، افزایش سود فروش سرمایه‌گذاری‌ها و در نظر گرفتن ذخیره کاهش ارزش سرمایه‌گذاری در شرکت‌های سیمان تهران و تولید دارو در نظر گرفته است.
همچنین شرکت در دوره 6ماهه منتهی به پایان شهریور ماه سال جاری، 25ریال (معادل 7درصد) از سود سالانه خود را پوشش داده است. از سوی دیگر پیش‌بینی عملکرد سال مالی 88 «والبر» در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها 3درصد افزایش، سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها 99درصد افزایش، سود عملیاتی 4درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات یک‌درصد افزایش نشان می‌دهد. شایان ذکر است هیات مدیره شرکت تصمیم دارد 80درصد از سود عملیاتی را جهت تقسیم به مجمع عمومی سال 88 پیشنهاد کند.