فرید هلالات- با تشکیل کندل مرد آویزان
(Hanging Man) در نمودار روزانه سهام شرکت در محدوده ۳۱۰‌تومان، قیمت سهام شرکت صنعتی دریایی ایران نیز محدوده سقف را تجربه کرده است.

پس از تصحیح موج صعودی قبلی تا محدوده ۶/۲۳‌درصد فیبوناچی، صعود مجدد قیمت برای فتح قله قبلی ناکام مانده است. چنین آرایشی در قیمت سیگنال Failed To Reach تلقی می‌شود، بدین معنی که احتمالا حفره میانی دو قله در محدوده ۲۳۶‌تومان رو به پایین شکسته خواهد شد.
از سوی دیگر الگویی شبیه به دوقلوی سقف با هدف 231‌تومان در نمودار سهام شرکت مشاهده می‌شود. بر اساس آنچه گفته شد اولین هدف در محدوده 236 - 231‌تومان قرار دارد، اما از سوی دیگر مثلث متقارن برگشتی در نمودار سهام شرکت، هدف دورتری را در سر می‌پروراند.
با شکسته شدن محدوده ۲۳۰‌تومان رو به پایین، محدوده ۲۰۷ - ۲۰۰‌تومان هدف بعدی محسوب می‌شود که به سبب هدف کلاسیک الگوی مثلث برگشتی، احتمال افت بیشتر نیز تا ۱۸۰ - ۱۷۶‌تومان وجود دارد.
لازم به ذکر است که اهداف قیمت لزوما با یک موج محقق نمی‌شوند، یا با چند روز مثبت شدن بازار از درجه اعتبار ساقط نخواهد شد بلکه زمانی سیگنال افت احتمالی قیمت Failed در نظر گرفته می‌شود که سیگنال‌های موثق‌تری در جهت صعود قیمت در نمودار ایجاد شده باشد.
محدوده ۱۴۵‌تومان، حمایتی هیجانی، قدرتمند و دوردست در نظر گرفته می‌شود. مادامی که یک قله قیمت رو به بالا شکسته نشده باشد سیگنال افت قیمت پابرجا است.
FARID.HELALAT@GMAIL.COM