گروه بورس- شرکت شیشه و گاز پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی 88 خود را با 28ریال افزایش به طور خالص مبلغ 284ریال اعلام کرد.

به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «کگاز» در اطلاعیه قبلی پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه 88 با سرمایه 74میلیارد و 844میلیون ریالی، به طور خالص مبلغ 256ریال اعلام کرده بود که به دلیل صرفه‌جویی در هزینه‌های تولیدی، افزایش بهره‌وری و بازپرداخت تسهیلات این پیش‌بینی در حال حاضر با 28 ریال افزایش به رقم 284ریال رسیده است.
همچنین شرکت در دوره ۶ماهه منتهی به پایان شهریور ماه سال جاری ۱۸۲ریال (معادل ۶۴درصد) از پیش‌بینی سود سالانه را پوشش داده است.
از سوی دیگر پیش‌بینی عملکرد سال مالی 88 «کگاز» در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش 13درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 17درصد افزایش، سود عملیاتی 9درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات 10درصد کاهش نشان می‌دهد.
شایان ذکر است شرکت طرح‌های توسعه با برآورد هزینه سرمایه‌گذاری جمعا به مبلغ ۲۴۶میلیارد و ۷۹۵میلیون ریال را در دست اجرا دارد و تاکنون مبلغ ۲۶میلیارد و ۵۲۲میلیون ریال در این خصوص سرمایه‌گذاری کرده است.
همچنین هیات مدیره «کگاز» در نظر دارد 100درصد از سود خالص سال مالی 88 را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.