گروه بورس- هفت شرکت گروه دارویی گزارش عملکرد دوره ۶ماهه منتهی به شهریور ماه امسال را اعلام کردند.

بر اساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، داروسازی فارابی در اطلاعات ۶ماهه خود ۳۰درصد از پیش‌بینی سود هر سهم و ۴۹درصد از پیش‌بینی فروش امسال را محقق کرده است. داروسازی فارابی درآمد هر سهم امسال را با ۱۵۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ یک‌هزار و ۴۴۲ریال پیش‌بینی کرده که تا پایان شهریور ماه مبلغ ۴۳۶ریال از سود هر سهم را کنار گذاشته است.

پیش‌بینی عملکرد امسال داروسازی فارابی در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۷درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۴درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۵درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۴درصد کاهش داشته است. بر اساس اطلاعات دریافتی از شرکت، هیات مدیره در نظر دارد مبلغ ۱۱۳۷ریال جهت تقسیم بین صاحبان سهام به مجمع عمومی عادی سالانه سال ۸۸ پیشنهاد کند.

از سوی دیگر شیمی دارویی داروپخش در گزارش ۶ماهه نخست امسال از تحقق ۳۵درصدی پیش‌بینی سود هر سهم و پوشش ۴۰درصدی بودجه فروش شرکت خبر داده است.

شیمی دارویی داروپخش درآمد هر سهم امسال خود را با ۳۵میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۹۲۹ریال پیش‌بینی کرده است و در دوره ۶ماهه منتهی به شهریور ماه مبلغ ۳۲۲ریال از آن را محقق کرد.

هیات مدیره «دشیمی» تصمیم دارد مبلغ ۷۷۰ریال به ازای هر سهم را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی امسال پیشنهاد کند.

از سوی دیگر داملران رازک در عملکرد دوره ۶ماهه منتهی به شهریور خود با تحقق ۵۱درصد از پیش‌بینی سود هر سهم مواجه شده است. داملران رازک تا پایان شهریور امسال مبلغ ۶۰۸ریال از پیش‌بینی سود یک‌هزار و ۱۹۰ریالی هر سهم امسال را محقق کرد. از سوی دیگر درآمد حاصل از فروش نیمه نخست امسال داملران رازک با ۳۳درصد افزایش به مبلغ ۱۴۱میلیارد و ۶۲۲میلیون ریال رسیده تا ۴۷درصد بودجه امسال «ددام» را محقق کند.

این در حالی است که جزئیات پیش‌بینی درآمد هر سهم امسال داملران رازک به دلیل تغییر شیوه خرید مواد اولیه تغییر کرده است.

داروسازی اسوه با وجود تحقق ۶۰درصدی درآمد حاصل از فروش تا پایان تابستان امسال معادل ۳۸درصد از پیش‌بینی سود هر سهم خود را طی این مدت محقق کرده است.

داروسازی اسوه درآمد هر سهم امسال را با ۵۴میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ دوهزار و ۳۳۲ریال پیش‌بینی کرده است.

پیش‌بینی عملکرد امسال «اسوه» در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۳۰درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۲۴درصد افزایش، سود عملیاتی ۳۹درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۳۱درصد افزایش نشان می‌دهد.

هیات مدیره تصمیم دارد مبلغ ۱۶۰۰ریال به ازای هر سهم را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه سال ۸۸ پیشنهاد کند.

همچنین داروسازی ابوریحان به ترتیب ۵۰درصد از پیش‌بینی سود هر سهم و ۵۱درصد از پیش‌بینی فروش خود را تا پایان شهریور ماه محقق کرده است.

«دابور» درآمد هر سهم امسال را با ۶۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۸۳۴ریال پیش‌بینی کرده است.

پیش‌بینی عملکرد امسال داروسازی ابوریحان در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۸درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۹درصد افزایش، سود عملیاتی ۲۱درصد افزایش و سود پس از کسرمالیات ۲۱درصد افزایش نشان می‌دهد.

هیات مدیره تصمیم دارد مبلغ ۷۵۰ریال به ازای هر سهم را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه سال ۸۸ پیشنهاد کند.

همچنین شرکت افزایش سرمایه از مبلغ ۶۰میلیارد ریال به مبلغ ۸۰میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران در سال ۸۸ در دستور کار دارد.

شایان ذکر است که لابراتورهای دارویی رازک درآمد هر سهم امسال را با ۴۱میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ سه‌ هزار و ۵۱ریال پیش‌بینی کرده است که با پوشش ۱۸درصدی پیش‌بینی سود هر سهم تا پایان شهریور ماه مواجه شد.

هیات مدیره تصمیم دارد مبلغ ۲۸۰۰ریال به ازای هر سهم را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه سال ۸۸ پیشنهاد کند.

هیات مدیره پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ ۴۱میلیارد ریال به مبلغ ۸۲میلیارد ریال (معادل ۱۰۰درصد) از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران در دستور کار دارد.

از سوی دیگر داروسازی اکسیر عملکرد ۶ماهه امسال خود را با پوشش ۴۳درصدی درآمد حاصل از فروش و سود هر سهم به بازار ارائه کرد.

داروسازی اکسیر درآمد هر سهم امسال را با ۱۵۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ یک‌هزار و ۸۳ریال پیش‌بینی کرده است که تا پایان شهریور ماه مبلغ ۴۶۲ریال سود برای هر سهم کنار گذاشت.