مهر- معاون سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی وارد بورس یا فرابورس خواهند شد، از تشکیل کانون سرمایه‌گذاری استانی برای نظارت بر شرکت‌های سرمایه‌گذاری‌ استانی سهام عدالت خبرداد.

قاسم محسنی با بیان اینکه طبق قانون اجرای سیاست‌های اصل۴۴، شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی وارد بورس یا فرابورس خواهند شد، گفت: ابتدا باید صلاحیت مدیران این شرکت‌ها تایید و اساسنامه آنها اصلاح شود.

معاونت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: همچنین دارایی‌های متعلق به شرکت کارگزاری سهام عدالت و سهام آنها بین مردم توزیع شود و پس از سپرده‌گذاری در بورس یا فرابورس پذیرش شوند.

وی تاکید کرد: سود سهام عدالت توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت پرداخت می‌شود و این شرکت‌ها سود سهام را مستقیما به حساب‌های بانکی سهامداران واریز کرده یا از طریق شرکت‌های تعاونی سهامداری توزیع می‌شود. محسنی با اشاره به شکل‌گیری کانون جدیدی در بازار سرمایه به عنوان کانون سرمایه‌گذاری استانی برای سهام عدالت در آینده‌ای نزدیک گفت: کانون برای شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی که متولی امر سهام عدالت در استان‌ها هستند، تشکیل می‌شود.

وی افزود: این کانون قرار است برای شرکت‌های سرمایه‌گذاری مقررات وضع کند؛ زیرا قرار است سهام عدالت بین ۴۲‌میلیون نفر توزیع شود که بخش اعظم آن واگذار شده است. با توجه به این امر نیز باید مدیران این شرکت‌ها دارای صلاحیت لازم برای اداره دارایی‌ها باشند.

عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار میزان دارایی‌های شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی را ۱۵۰۰ میلیارد‌تومان اعلام و بیان کرد: برای اداره شرکت‌های زیرمجموعه باید کانون مذکور با وضع مقررات و نظارت بر فعالیت آنها تشکیل شود.