فرید هلالات
در پی رشد قیمت سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان، سیگنال اشباع بازار خرید در محدوده ۲۲۰ - ۲۱۵‌تومان در تحلیل‌های اخیر به چاپ رسید.

این در حالی است که به دنبال نوسانات جانبی قیمت در طی دو ماه گذشته، الگویی شبیه به سر و شانه سقف با هدف کلاسیک 166‌تومان در نمودار قیمت سهام شرکت پدید آمده است. از سوی دیگر در نمودار اندیکاتور شاخص قدرت نسبی سیگنال Top Failure Swing دیده می‌شود که تاییدی بر افت آتی قیمت است. سطوح حمایتی مهم در راه افت آتی قیمت عبارتند از:
۲۰۰ - ۱۹۶‌تومان، ۱۹۱ - ۱۸۷‌تومان، ۱۷۷‌تومان، ۱۶۹ - ۱۶۶‌تومان، ۱۵۵‌تومان و ۱۴۳‌تومان. لازم به ذکر است که نام بردن از یک سطح حمایتی به معنی برگشت قیمت در آن محدوده نیست، بلکه برگشت مهم بر یکی از سطوح مذکور ایجاد می‌شود که در نهایت با استفاده از سایر تکنیک‌ها، یک سطح به عنوان هدف قیمت در نظر گرفته می‌شود.
قیمت ممکن است با روندی متعادل نوسان کند، اما احتمالا تعادل رفته رفته رو به افزایش عرضه خواهد رفت. خط گردن الگو در محدوده 191‌تومان و خط میانه چنگال اندروز در 187‌تومان قرار دارد. بنابراین احتمال افزایش تقاضا در این محدوده وجود دارد، اما به احتمال قوی در نهایت فروشندگان پیروز نبرد خواهند بود.
با شکسته شدن ۱۸۷‌تومان احتمالا قیمت تا ۱۶۹ - ۱۶۶‌تومان افت خواهد کرد، اما ممکن است در میانه راه حمایت‌های ضعیفی نیز به عمل آید. در مجموع ریسک سرمایه‌گذاری بالا ارزیابی می‌شود.
FARID.HELALAT@GMAIL.COM