گروه بورس- معاون وزیر اقتصاد از برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران در روزهای ۲۰و۲۱ آبان ماه سال جاری در شهر لیسبون پرتغال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، «بهروز علیشیری» افزود: این همایش با هدف آشنایی بیشتر سرمایه‌گذاران اروپایی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور و تبادل اطلاعات فنی بین سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، با حضور صاحبان پروژه‌های سرمایه‌گذاری برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: پرتغال کشوری سرمایه فرست است که ارتقای روابط اقتصادی با این کشور می‌تواند گام بلندی برای پیوند ظرفیت‌های اقتصادی در کشور و فعالیت‌های سرمایه‌گذاری باشد.

بنا به گفته علیشیری، بخش خصوصی پرتغال آماده سرمایه‌گذاری در بخش‌های پتروشیمی، انرژی‌های تجدید‌پذیر، داروسازی، تولید کاغذ، جهانگردی، تکنولوژی اطلاعات، مسکن، صنعت و معدن کشورمان هستند.

وی در عین حال تصریح کرد: در مذاکرات با بخش خصوصی پرتغال،آنها تمایل خود را برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولیدی ماشین‌آلات از جمله ماشین‌های برش، حفاری، قالب سازی و همچنین قطعات خودرو، صنعت کفش و صنایع غذایی نیز اعلام نموده‌اند.

رییس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران در عین حال بر آمادگی ایران برای همکاری همه جانبه اقتصادی و تجاری با پرتغال و پذیرش سرمایه‌های آنها تحت قانون تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی در بخش‌های مختلف تصریح کرد. این مقام مسوول اطلاعات بخش‌های خصوصی دو کشور از یکدیگر را اندک دانست و لزوم اطلاع‌رسانی و هدایت این بخش‌ها برای شناخت ظرفیت‌ها و همکاری با یکدیگر را مورد تاکید قرار داد.

علیشیری تصریح کرد: در تاریخ ۲۰آبان ماه همایش در شهرصنعتی پورتو و در تاریخ ۲۱ آبان ماه در لیسبون مرکز پرتغال برگزار خواهد شد. معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اقدامات سازمان سرمایه‌گذاری در راستای برگزاری همایش‌های فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بیش از ۱۵ کشور جهان یادآور شد و افزود: این سازمان در تلاش است با ارتقای روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای سرمایه فرست در نتیجه آن رشد تولید، اشتغال زایی و صادرات را با حضور سرمایه‌گذاران خارجی و بخش خصوصی کشورمان را به ارمغان آورد.