گروه بورس- کابل‌سازی تک طی دوره سه ماهه برای هر سهم مبلغ 561ریال زیان محقق کرده است.

بر اساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «بتک» زیان هر سهم امسال را با 9میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ یک‌هزار و 777ریال پیش‌بینی کرده که طی دوره سه ماهه معادل 32درصد زیان هر سهم را پوشش داده است.
پیش‌بینی عملکرد امسال کابل تک در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۵۳درصد کاهش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۵۵درصد کاهش و سود عملیاتی ۷۲درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۱۹درصد کاهش نشان می‌دهد. شرکت اعلام کرده است هیات مدیره پیرو تاکیدات قبلی مجمع عمومی صاحبان سهام مبنی بر برون‌رفت از وضعیت موجود در سال ۸۶ مصوب کرد که با استفاده از مفاد ماده ۷ قانون نوسازی و توسعه صنایع کشور نسبت به انتقال محل فعلی کارخانه که در بافت شهری اراک قرار دارد به شهرک مامونیه اقدام و در نتیجه نسبت به تغییر کاربری زمین کارخانه به مسکونی، تجاری و تفریحی و در نهایت فروش آن اقدام شود. کمیسیون ماده ۵در سال گذشته با درخواست تغییر کاربری زمین کارخانه موافقت کرد، از طرف دیگر کار انتقال و نصب ماشین‌آلات در شهرک مامونیه از ابتدای سال جاری آغاز و در حال حاضر به پایان رسیده و از ابتدای آبان ماه شروع به تولید می‌کند.
شرکت اعلام کرده است با فروش زمینه کارخانه اراک به قیمت تقریبی یکصد و ده میلیارد ریال درآمد هر سهم برای سال مالی 88 مبلغ 9هزار و 943ریال پیش‌بینی می‌شود.
همچنین وجوه حاصل از فروش زمین تنها جهت تسویه بدهی‌های بانکی اختصاص خواهد یافت. مطابق صورت‌های مالی سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۸۷ زیان انباشته شرکت مبلغ ۳۸میلیارد و ۴۹۳میلیون ریال (مبلغ ۴.۲۷۷ریال به ازای هر سهم) است.
در صورت تحقق فروش زمین کارخانه اراک، کابل‌سازی تک در نظر دارد سرمایه شرکت را از مبلغ 9میلیارد ریال به میزان 200درصد افزایش دهد.