گروه بورس- شرکت پارس سوئیچ در دوره 6ماهه نخست سال 54درصد از پیش‌بینی سود سالانه خود را محقق کرد.

به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، پارس‌سوئیچ پیش‌بینی درآمد هر سهم خود برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۸۸ را با سرمایه ۱۴۵میلیارد ریالی، به طور خالص مبلغ ۴۵۰ریال اعلام کرده است.
شایان ذکر است شرکت این پیش‌بینی را در اطلاعیه قبلی مبلغ 366ریال در نظر گرفته بود که دلیل این تعدیل را افزایش فروش تحقق یافته نسبت به فروش پیش‌بینی شده اولیه و همچنین برنده شدن در مناقصه‌ها، ایجاد تعهدات جدید و کاهش هزینه‌های مالی عنوان کرده است.
همچنین «بسوئیچ» تا پایان شهریور ماه امسال توانست ۵۴درصد از پیش‌بینی سود سالانه را پوشش دهد، که این رقم معادل ۲۴۵ریال به ازای هر سهم است.
از سوی دیگر، پیش‌بینی عملکرد سال مالی 88 شرکت در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش 4درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 9درصد افزایش، سود عملیاتی 4درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات 8درصد کاهش نشان می‌دهد.
مطابق مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام در بهمن ماه ۸۷، سرمایه شرکت از مبلغ ۹۰میلیارد ریال به مبلغ ۱۴۵میلیارد ریال افزایش یافت. شایان ذکر است مبلغ ۴۲میلیارد و ۳۰۰میلیون ریال از این رقم از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران و مابقی از محل سود انباشته صورت گرفته است.
همچنین هیات مدیره «بسوئیچ» در نظر دارد 70درصد از سود سال جاری را به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.