بلوک مدیریتی «ایران ترانسفو» به سندیکای صنعت برق رسید

گروه بورس- شرکت صانیر به نمایندگی از سندیکای صنعت برق ایران بعد از ۴روز رقابت فشرده با چند گروه و خصوصا شرکت کنتورسازی، گوی رقابت را از دیگران ربود و مالک جدید بلوک ۳۵‌درصدی ایران ترانسفو به ارزش ۲۲۶‌میلیارد‌تومان شد.

به گزارش خبرنگار ما، دیروز خرید بلوک۳۵/۴۸‌درصدی ایران ترانسفو در حالی وارد چهارمین روز کاری رقابت شده بود که شرکت صانیر ( وابسته به وزارت نیرو) گوی رقابت را از دیگران خصوصا شرکت بورسی کنتور سازی ربود و مالک جدید بیش از ۱۰۶‌میلیون سهم ایران ترانسفو شد.

این تعداد سهام که توسط شرکت مادر تخصصی ساتکاب دوشنبه گذشته به قیمت هر سهم ۹۱۲‌تومان و به ارزش ۹۲‌میلیارد‌تومان عرضه شده بود، با تقاضای چند گروه، رشد ناگهانی و شدید هرسهم به بیش از ۲‌هزار و ۱۲۵‌تومان مواجه شده بود.

با افزایش ناگهانی قیمت این حراج، دیگر گروه‌ها حاضر به ادامه رقابت نشدند و صانیر از طریق کارگزاری آگاه و کنتور سازی بوسیله کارگزاری موحدان، شانه به شانه هم در سه روز کاری دیگر با هم رقابت کردند تا اینکه دیروز و در چهارمین رقابت این دو شرکت دولتی و خصوصی، صانیر حاضر به خرید این بلوک به قیمت هر سهم ۲‌هزار و ۱۳۱‌تومان و به ارزش ۲۲۶‌میلیارد‌تومان شد.

بدین ترتیب، این شرکت وابسته به دولت می‌تواند بعد از پرداخت وجه نقد ۲۰‌درصدی به میزان ۴۵‌میلیارد‌تومان، این معامله را قطعی کرده و وارد ترکیب سهامداری ایران ترانسفو شده و حداکثر سه عضو هیات مدیره این شرکت را تصاحب کند.

«صانیر»؛ نماینده صنعت برق

این در حالی است که به گزارش موج، کنسرسیوم شرکت‌های عضو سندیکای صنعت برق ایران، با ارائه بالاترین پیشنهاد برای خرید ۴۸/۳۵‌درصد سهام شرکت ایران ترانسفو، برنده مزایده این شرکت شده است. حمیدرضا صالحی -دبیرسندیکای صنعت برق ایران- با اعلام این خبر افزود: سندیکای صنعت برق ایران از تمامی اعضا خود کتبا درخواست کرده بود که در قالب گروه شرکت‌های عضو سندیکا، با تاسیس شرکت سرمایه‌گذاری در این مزایده حضور به هم رسانند و خوشبختانه این گروه توانست بالاترین قیمت را پیشنهاد کند.

وی ادامه داد: این رقم که سرانجام به دو‌هزار و ۱۳۱‌تومان برای هر سهم رسیده متعلق به مشارکت شرکت‌های عضو سندیکا است که شرکت صانیر به نمایندگی از سوی این شرکت‌ها در این رقابت شرکت کرده است.

دبیر سندیکای صنعت برق ایران در ادامه با اشاره به عدم موفقیت اخیر این گروه در خرید سهام شرکت فرآب اضافه کرد: درحال حاضر، اگرچه با توجه به مصوبه هیات عالی واگذاری، بحث اهلیت فنی اهمیت یافته است؛ اما به نظر می‌رسد تا محقق شدن این امر مسیر دشواری پیش رو باشد.

وی در پایان با اظهار امیدواری نسبت به اجرای اصولی سیاست‌های خصوص سازی در کشور گفت: باتوجه به موفقیت به دست آمده در این واگذاری مهم، سندیکا امیدوار است که بتواند با حمایت و مشارکت فعال اعضای خود، از خروج بنگاه‌های مهم صنعت برق از این صنعت جلوگیری کند.

گفتنی است، ایران ترانسفو یکی از شرکت‌های فعال در زمینه صنعت برق است که به تولید ترانسفورماتور فوق توزیع، ترانسفورماتور قدرت، تجهیزات آن‌ها و انواع مختلف پست‌ها می‌پردازد.