سازمان خصوصی‌سازی متولی پرداخت سود مشمولان مرحله سوم عدالت شد

ایسنا- با توجه به انحلال کارگزاری سهام عدالت در۳۱ شهریور ماه و تشکیل شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، پرداخت سود سهام عدالت کارکنان و بازنشستگان از عهده شرکت کارگزاری سهام عدالت خارج و به سازمان خصوصی‌سازی واگذار شد که این سازمان در صورت تامین مالی نسبت به پرداخت سود مشمولان مرحله سوم اقدام می‌کند. محمد جواد شیخ ـ رییس هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری استان تهران ـ از انحلال کارگزاری سهام عدالت در ۳۱ شهریور خبر داد و گفت: طبق قانون شرکت کارگزاری سهام عدالت در شهریورماه منحل و همزمان با آن شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در۲۰ استان تشکیل شد و از این پس افراد، سهامدار شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی هستند که سهام ۵۰ شرکت را در اختیار دارند.

وی در خصوص خرید و فروش سهام عدالت با توجه به ایجاد شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی توضیح داد: این شرکت‌ها باید ابتدا افزایش سرمایه‌ داده و به سهامی عام تبدیل شوند و در اداره ثبت شرکت‌ها ثبت شوند، در این صورت امکان خرید و فروش سهام عدالت امکان‌پذیر است که این مراحل در حال انجام بوده و تا پایان سال نهایی می‌شود.

وی در مورد پذیرش شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در بازار فرابورس گفت: با توجه به شرایط سخت بورس، احتمالا شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در فرابورس پذیرش می‌شوند.

شیخ در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به انحلال شرکت کارگزاری سهام عدالت، پرداخت سود مابقی مشمولان آموزش و پرورش از طریق این کارگزاری انجام می‌شود ولی پرداخت سود مابقی مشمولان به این شرکت ربطی ندارد.

وی در خصوص زمان و نحوه پرداخت سود مشمولان مرحله سوم توضیح داد: برای پرداخت سود مشمولان مرحله سوم در انتظار تامین مالی هستیم که تاکنون این امر محقق نشده است ولی پرداخت سود کارکنان و بازنشستگان دیگر در اختیار شرکت کارگزاری سهام عدالت نیست و سازمان خصوصی‌سازی در این خصوص اقدام خواهد کرد.

وی ادامه داد: مشکلی از این نظر برای مشمولان مرحله سوم پیش نخواهد آمد و بعد از تامین مالی، سازمان خصوصی سازی از طریق بانک‌های مورد نظر نسبت به پرداخت سود مشمولان اقدام می‌کند. رییس هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاران استان تهران در ادامه یادآور شد: از بین ۳ میلیون و ۱۹۱ هزار و ۴۹ نفر از مشمولان فرهنگی تاکنون به ۲ میلیون و ۳۲۳ هزار و ۹۰۰ نفر معادل ۷۳ درصد سود سهام عدالت پرداخت شده است.

وی در پایان در مورد پرونده سهام عدالت گفت: تاکنون شناسایی ۴۰ میلیون نفر از مشمولان به پایان رسیده و شناسایی ۵/۲ میلیون نفر باقی مانده، که مراحل آن در حال انجام است.