فارس- معاون سازمان خصوصی‌سازی دلیل قیمت‌گذاری ۲۴۳ تومانی هر سهم بلوک ۲۰ درصدی حفاری شمال را اعلام کرد و تجدیدنظر در خصوص این قیمت را منتفی دانست.

اسماعیل غلامی در رابطه با مصوبه اخیر هیات واگذاری مبنی بر واگذاری بلوک ۲۰ درصدی سهام حفاری شمال به قیمت هر سهم ۲۴۳ تومان اظهار داشت: براساس تصمیماتی که توسط هیات‌ واگذاری گرفته شده، مقرر است بعد از کسر بلوک ۵۱ درصدی سهام حفاری شمال، یک بلوک آن به صورت عمده در بورس عرضه شود. وی ادامه داد: تاکنون ۱۰ درصد از سهام حفاری شمال بابت رددیون به «ساتا» واگذار شده و تا اول مهر نیز ۵۸/۱۶ درصد سهم آن به صورت تدریجی در بورس عرضه شده است. حال با کسر بلوک ۵۱ درصدی، بیش از ۵۸۴ میلیون و ۸۹ هزار سهم این شرکت معادل ۴۲/۲۲ درصد به صورت بلوکی واگذار خواهد شد.

غلامی در رابطه با قیمت‌گذاری ۲۴۳ تومانی بلوک ۲۰ درصدی حفاری شمال خاطرنشان کرد: اولا این نرخ به عنوان قیمت پایه است. دوما خریدار این بلوک از حقوق حاکمیتی برخوردار خواهد شد نه مدیریتی. این مقام مسوول در سازمان خصوصی‌سازی در رابطه با زمان عرضه این بلوک گفت: دستور این عرضه را باید رئیس سازمان خصوصی‌سازی صادر کند که در اولین فرصت و ظرف دو هفته آینده انجام خواهد شد.

غلامی تأکید کرد: با این اوصاف شایعه تجدیدنظر در قیمت پایه سهام حفاری شمال تکذیب می‌شود و چنین اتفاقی رخ نخواهد داد. وی در خاتمه گفت: بعد از واگذاری بلوک ۲۰ درصدی سهام حفاری شمال، هیات واگذاری درباره بلوک ۵۱ درصدی آن نیز تصمیم‌گیری خواهد کرد. یادآور می‌شود؛ در صورت تخصیص ۵درصد سهام حفاری به کارکنان شرکت، در عمل امکان عرضه یک بلوک ۵۱ درصدی وجود نخواهد داشت.