گروه بورس- پالایش نفت اصفهان در راستای افزایش کمی محصولات تولیدی و ارتقای کیفیت آنها، طرح بهبود فرآیند و بهینه‌سازی را اجرا می‌کند. بر اساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «شپنا» با هدف تولید حداقل سوخت سنگین و استانداردسازی محصولات مطابق با استاندارد «EURO۲۰۰۵» پروژه‌هایی تحت عناوین بسته‌های A,B,C,D,E و همچنین طرح احداث مجتمع بنزین‌سازی تعریف کرده است.

بسته B تحت عنوان بهبود و بهینه‌سازی پالایشگاه موجود (شمالی) یا (DRP) شامل مجموعه فعالیت‌هایی است که در داخل حصار پالایشگاه موجود انجام خواهد شد و در قالب یک قرارداد به صورت EPC و در مدت ۴۲ماه در دستور کار شرکت پالایش نفت اصفهان قرار دارد.

بسته A,D شامل احداث واحد شکست هیدروژنی ته مانده "RHU با ظرفیت ۸۱۰۰۰بشکه در روز و واحد شکست ته‌مانده در بستر کاتالیست سیال RFCC" با ظرفیت ۹۱۳۰۰بشکه در روز است. از سوی دیگر بسته E شامل احداث واحدهای هیدروژن تحت لیسانس شرکت LINDE است. همچنین جهت افزایش درجه خلوص هیدروژن در خروجی این واحدها از سیستم خالص‌سازی PSA استفاده خواهد شد.

از سوی دیگر بسته C، شامل واحدهای تامین‌کننده Utilityهای مورد نیاز از قبیل آب، بخار، هوای فشرده و ابزار دقیق، برق، آب آتش‌نشانی و ... برای واحدهای عملیاتی است. همچنین از اهداف مجتمع بنزین‌سازی افزایش تولید بنزین پالایشگاه به میزان روزانه ۳میلیون لیتر ذکر شده است که در این صورت بنزین تولیدی پالایشگاه از ۹میلیون لیتر در روز به ۱۲میلیون لیتر افزایش می‌یابد.

در این صورت کیفیت کل بنزین تولیدی پالایشگاه و افزایش اکتان بنزین تولیدی از ۸۷ به ۹۳صورت می‌گیرد. کاهش واردات ۳/۳میلیون لیتر در روز بنزین سوپر به کشور و قطع نیاز پالایشگاه اصفهان به بنزین سوپر وارداتی به عنوان Octane booster نیز از دیگر مزایای بهره‌برداری از این طرح است.