گروه بورس- سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات ماه گذشته از واگذاری سهام مبلغ ۴۰میلیارد و ۶۶۳میلیون ریال سود کسب کرد. بر اساس اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، «ومعادن» طی یک ماه منتهی به شهریور ماه مبلغ ۹۱میلیارد و ۴۹۹میلیون ریال از سهام شرکت‌های گل‌گهر، مخابراتی شهید قندی، فولاد مبارکه، فولاد خوزستان و بانک ملت را واگذار کرد. بهای تمام شده این سهام در پرتفوی «ومعادن» ۵۰میلیارد و ۸۳۶میلیون ریال بود.

همچنین «ومعادن» بیشترین سود را به میزان ۵۹میلیارد و ۴۴۴میلیون ریال از واگذاری سهام گل‌گهر کرده است. از سوی دیگر سرمایه‌گذای توسعه معادن و فلزات ماه گذشته مبلغ ۱۳۸میلیارد و ۷۳میلیون ریال بابت تحصیل سهام ۵ شرکت بورسی و مبلغ ۱۳میلیارد ریال به منظور تحصیل سهام دو شرکت غیربورسی پرداخت کرد. صورت وضعیت پرتفوی شهریورماه «ومعادن» شامل ۲۰درصد استخراج کانه‌های فلزی، ۷۶درصد فلزات اساسی، دو درصد دستگاه‌های برقی و سایر موارد بود.

بر این اساس ارزش بازار جمع کل سرمایه‌گذاری‌های «ومعادن» در پایان شهریور ماه با یک‌هزار و ۱۹۲میلیارد و ۶۸۴میلیون ریال افزایش به مبلغ ۱۰هزار و ۴۲۲میلیارد و ۸۵۷میلیون ریال رسید.

به این ترتیب ارزش بازار پایان دوره جمع سرمایه‌گذاری‌های «ومعادن» در مقایسه با بهای تمام شده ابتدای دوره آن شاهد ۸۶درصد افزایش بود.

از سوی دیگر ارزش بازار شرکت‌های پذیرفته شده در بورس «ومعادن» برای هر سهم بر اساس آخرین سرمایه مبلغ ۵هزارو ۵۰۵ریال برآورد شده است.

همچنین «ومعادن» مبلغ ۸۱میلیارد و ۱۵۸میلیون ریال ذخیره کاهش ارزش سرمایه‌گذاری‌ها لحاظ کرده است.