گروه بورس- سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران طی شهریور ماه با واگذاری سهام، مبلغ ۴۳میلیارد و ۵۲۴میلیون ریال سود کسب کرد.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، «وتوصا» ماه گذشته مبلغ ۲۳۰میلیارد و ۴۱۴میلیون ریال از سهام پرتفوی خود را واگذار کرد و از سهام شرکت‌های آذرآب، سیمان کردستان و سرمایه‌گذاری تجلی سامانه خارج شد.

همچنین سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران طی شهریور ماه سهام ۱۰ شرکت شامل دو شرکت غیربورسی و ۸شرکت بورسی، را تحصیل کرد. «وتوصا» برای تحصیل سهام مزبور در مجموع مبلغ ۲۵میلیارد و ۵۰۱میلیون ریال پرداخت کرد. سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران ماه گذشته ۳۷ شرکت را در پرتفوی خودداشت. براین اساس پرتفوی شرکت شامل ۱۲درصد گروه استخراج کانه‌های فلزی، ۱۲درصد مواد و محصولات شیمیایی، ۳۹درصد فلزات اساسی، سه‌درصد ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی، ۵درصد پیمانکاری صنعتی، ۶درصد انبوه‌سازی املاک و مستغلات و سه‌درصد اوراق مشارکت مدنی بود.

ارزش بازار شرکت‌های پذیرفته شده در بورس «وتوصا» برای هر سهم بر اسا‌س آخرین سرمایه مبلغ یک‌هزار و ۲۳۲ریال اعلام شده است. این در حالی است که ارزش بازار جمع کل سرمایه‌گذاری‌های «وتوصا» در پایان شهریور ماه با کاهش ۸۲میلیارد و ۹۲۹میلیون ریالی به مبلغ ۹۳۰میلیارد و ۱۴۷میلیون ریال رسید. به این ترتیب ارزش بازار پایان دوره جمع سرمایه‌گذاری‌های «وتوصا» در مقایسه با بهای تمام شده ابتدای دوره آن معادل ۱۵درصد کاهش نشان می‌دهد.