گروه بورس- سیمان خاش درآمد هر سهم امسال را با سرمایه جدید پیش‌بینی کرد.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق، سیمان خاش درآمد هر سهم امسال را با 125میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ 991ریال پیش‌بینی کرده است. شرکت در عملکرد دوره سه ماهه منتهی به خرداد ماه توانست با تحقق 591ریال سود به ازای هر سهم معادل 60درصد از پیش‌بینی سود هر سهم امسال را پوشش دهد.
سیمان خاش درآمد هر سهم امسال را در هفتم مرداد ماه مبلغ یک‌هزار و ۵۷۳ریال اعلام کرده بود که دلایل تعدیل را افزایش سرمایه و کاهش مبلغ هزینه‌های مالی عنوان کرده است. مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام سیمان خاش در ۲۴شهریور ماه برگزار شد و افزایش سرمایه شرکت را از مبلغ ۷۵میلیارد ریال به مبلغ ۱۲۵میلیاردریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران را تصویب کرد. همچنین سیمان خاش از مبلغ ۳۹۱میلیارد و ۹۰۲میلیون ریال پیش‌بینی فروش امسال در عملکرد سه ماهه توانست معادل ۳۰درصد آن را محقق کند.
پیش‌بینی عملکرد امسال در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش 3درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 18درصد افزایش، سود عملیاتی 13درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات 9درصد کاهش نشان می‌دهد. شرکت اعلام کرده است که هیات مدیره در نظر دارد مبلغ 991ریال به ازای هر سهم را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام سال مالی 88 پیشنهاد کند.