گروه بورس- شرکت ایران گچ پیش‌بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 10دی ماه 88 را با سرمایه 15میلیارد ریال مبلغ 117ریال به طور خالص اعلام کرد.

به گزارش اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت در عملکرد ۶ماهه منتهی به تیر ماه توانست برای هر سهم مبلغ ۸۲ریال سود محقق کند. ایران گچ، فروش خود را تا ۱۰ دی ماه ۸۸ معادل ۵۲میلیارد و ۷۷۱میلیون ریال پیش‌بینی کرده که تا ۶ ماهه منتهی به ۱۱تیر ماه ۸۸ با حصول ۲۶میلیارد و ۱۳میلیون ریال معادل ۴۹درصد از این پیش‌بینی را محقق کرده است.
همچنین، بهای تمام شده کالای فروش رفته این شرکت در مدت یاد شده، 43میلیارد و 657میلیون ریال پیش‌بینی شده که با تحقق 21میلیارد و 126میلیون ریال از این مبلغ تا پایان تیر ماه معادل 48درصد آن را پوشش داده است. یادآور می‌شود، سود ناخالص «کایگچ» معادل 9میلیارد و 114میلیون ریال پیش‌بینی شده است که 6ماهه توانسته 4میلیارد و 887میلیون ریال از این پیش‌بینی را محقق کند. به موجب مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده در تاریخ 8 تیر ماه 87، سال مالی شرکت از پایان اسفند ماه به پایان دهم دی ماه تغییر یافت و مقرر شد اولین دوره مالی جدید شرکت به صورت 10ماهه و 10روزه، از ابتدای فروردین ماه ‌87 آغاز و دهم دی ماه 87 به پایان برسد، اما مقایسه پیش‌بینی عملکرد سال مالی منتهی به 10دی ماه 88 به عملکرد واقعی دوره 10ماهه و 10 روزه منتهی به 10 دی ماه 87 مناسب نیست.
شرکت اعلام کرده است: طرح تعویق مشعل‌های کوره‌ها با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ ۷هزار میلیون ریال را در دست اجرا دارد که با انجام هزینه‌‌ای به مبلغ ۴میلیارد و ۷۵۰میلیون ریال، تاکنون ۶۸درصد پیشرفت کار داشته که پیش‌بینی می‌شود در سال ۸۸ به بهره‌برداری برسد. همچنین کایگچ اعلام کرده که هیات مدیره در نظر دارد مبلغ ۷۵۰میلیون ریال (۵۰ریال به ازای هر سهم) را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.