گروه بورس- سهام دومین شرکت وارد شده به بازار فرابورس ایران روز گذشته ۲۰۰تومان قیمت خورد. به گزارش خبرنگار ما، سرمایه‌گذاری امید روز سه‌شنبه سهام «کویرتایر» دومین شرکت خود را در فرابورس ایران عرضه کرد تا به این ترتیب دومین پلاک OTC به نام این شرکت ثبت شود.

این عرضه ۵/۲درصدی با قیمت ۲۰۰تومان از طریق کارگزاری کاسپین مهر ایرانیان صورت گرفت و مثل عرضه مرجان کار، با استقبال فعالان بازار مواجه شد، به طوری که این عرضه اولیه نیز ظرف کمتر از یک دقیقه مورد معامله قرار گرفت.

سرمایه‌گذاری امید سهامدار ۷۰درصدی کویرتایر قرار است ۴درصد از سهام کویرتایر را عرضه کند و یک‌درصد سهام نیز از سوی سرمایه‌گذارای غدیر در فرابورس مورد عرضه قرار خواهد گرفت، تا ۵درصد از سهام این تایرساز جوان در اختیار معامله‌گران بازار سرمایه قرار گیرد.

روزگذشته تنها ۵/۲درصد از سهام کویرتایر معادل ۵میلیون سهم این شرکت در فرابورس عرضه شد و در روزهای آتی هم ۵/۲درصد دیگر به تدریج در این بازار جدید عرضه خواهد شد. سهام این شرکت نیز همانند مرجان‌کار با دامنه نوسان ۵درصدی و بدون حجم مبنا عرضه شد که همین شرایط سبب شد تا سهام کویرتایر در پایان معاملات با تقاضای خرید ۴۰۰هزار سهمی روی نرخ ۲۱۰۰ریال مواجه شود.

سهام مرجان‌ کار هم در دومین روز حضور خود در فرابورس قیمت ۴۷۲تومانی را تجربه کرد که به رغم دارا بودن صف خرید ۵/۲میلیون سهمی فقط در سطح ۱۲۸هزار سهم عرضه شد.

روز گذشته کویرتایر ۱۴۵خریدار داشت که از طریق ۲۰کارگزاری و ۱۴۰ ایستگاه معاملاتی به خرید سهام این شرکت پرداختند. همچنین مرجان کار نیز ۵۰ نوبت معامله را تجربه کرد که این عرضه‌ها از سوی خریداران روز نخست عرضه صورت گرفت.

یادآور می‌شود، سرمایه‌گذاری امید طی دو روز گذشته سهام دو شرکت مرجان‌کار و کویرتایر را در فرابورس ایران عرضه کرد.