گروه بورس- شرکت تایدواتر خاورمیانه در یک رقابت نفس گیر با چهار شرکت داخلی، برنده نهایی مزایده راهنمایی کشتی‌ها در کلیه بنادر کشور برای ۱۰ سال آینده شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت تایدواتر خاورمیانه، ‌مهندس عبدالحمید ملاح‌زاده عضو هیات‌مدیره و سرپرست این شرکت با اعلام خبر برنده شدن شرکت تایدواتر در مزایده راهنمایی کشتی‌ها در کلیه بنادر ایران تصریح کرد: مدت زمان این قرارداد ۱۰سال است.

به گفته وی مزایده فوق، یکی از بزرگ‌ترین مزایده‌های سازمان بنادر و دریانوردی در سال‌های اخیر است و طی آن شرکت تایدواتر ضمن ارائه خدمات راهنمایی و عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی‌ها در کلیه بنادر کشور نسبت به ایجاد دانشکده مرتبط با این حوزه زیر نظر سازمان بنادر و دریانوردی اقدام خواهد کرد.

ملاح‌زاده اجرایی شدن زمان این قرارداد را طی یک ماه آینده اعلام کرد و گفت: این قرارداد می‌تواند تایدواتر را در رسیدن به هدف استراتژیک تخلیه و بارگیری سالانه ۲‌میلیون TEU کانتینر کمک کند.

سرپرست شرکت تایدواتر خاورمیانه در خصوص تاسیس دانشکده مربوطه زیر نظر این شرکت توضیح داد: با تاسیس این دانشکده که بر اساس استانداردهای سازمان جهانی دریانوردی فعال خواهد بود، دانش آموختگان مورد نیاز در داخل کشور تربیت شده و وابستگی کشور به تربیت نیروهای متخصص در این بخش به دانشگاه‌های خارجی قطع می‌شود.

وی با بیان اینکه این قرارداد از طریق شرکت دریایی راهنما ترابر از زیر مجموعه‌ها و شرکت‌های اقماری تایدواتر اجرایی می‌شود، در ادامه تصریح کرد: با امضای این قراداد سودآوری شرکت تایدواتر طی سال‌های آینده افزایش خواهد یافت.