فرید هلالات
در تحلیل‌های اخیر سهام شرکت بانک سینا، سیگنال افزایش سطح تقاضا در محدوده ۱۱۰‌تومان با اهداف ۱۲۵ و ۱۳۵‌تومان به چاپ رسید.

در محدوده ۱۲۵‌تومان بازار پس از یک دوره استراحت کوتاه، به سوی سطوح بالاتر رشد کرده است.
در طی معاملات اخیر این طور به نظر می‌رسد که قیمت در حال تست کردن محدوده مقاومتی 135 - 130‌تومان است. این در حالی است که عدد RSI در طی نوسانات مذکور به مقاومت 70 برخورد کرده اما بدان نفوذ نکرده است.
این احتمال وجود دارد که قیمت پس از یک دوره استراحت در این محدوده به ۱۳۵‌تومان نیز نفوذ کند که در این صورت مقاومت‌های ۱۴۱‌تومان و ۱۵۱‌تومان را در پیش روی خواهد داشت. اما اگر قیمت در محدوده ۱۳۵‌تومان با اشباع بازار خرید مواجه شود، احتمال تصحیح تا ۱۲۵‌تومان و حتی ۱۱۸‌تومان وجود دارد. می‌توان سود بدست آمده را شناسایی کرد یا با تحمل ریسک بیشتر انتظار بازده بیشتری داشت.
اما در خصوص سهام شرکت صنعتی دریایی ایران، در پی سیگنال Bottom Failure Swing در نمودار بلند مدت سهام شرکت، رشد هیجانی در قیمت سهام شرکت دیده شد اما هم اکنون بازار سهام شرکت در قالب موج اصلاح قیمت در نوسان است. در طی معاملات اخیر قیمت به 6/23‌درصد فیبوناچی در محدوده 253‌تومان نفوذ کرده و حرکت برگشتی نیز بدان انجام داده است.
بنابراین این احتمال وجود دارد که قیمت تا محدوده ۲۱۳‌تومان نیز افت کند. حمایت‌های بعدی در محدوده‌های ۱۸۱‌تومان و ۱۴۸‌تومان قرار دارند که تحقق آنها منوط به شکسته شدن ۲۱۳‌تومان است.
FARID.HELALAT@GMAIL.COM