گروه بورس- معاون واگذاری و امور حقوقی‌سازمان خصوصی‌سازی از تصمیم گیری عرضه حداکثر ۲۰‌درصد سهام حفاری شمال در جلسه دیروز هیات واگذاری خبر داد.

«سید مهدی عقدایی»، معاون واگذاری و امور حقوقی‌سازمان خصوصی‌سازی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی این‌سازمان با اشاره به برگزاری جلسه صبح دیروز هیات واگذاری گفت: در این جلسه عرضه حداکثر ۲۰‌درصد سهام حفاری شمال و ۳۶صدم‌درصد سهام سیمان داراب جهت واگذاری از طریق بورس مصوب شد.

وی افزود: در جلسه هیات واگذاری قیمت پایه سهام برخی شرکت‌ها از جمله ۱۵‌درصد سهام شرکت دندش کار و ۴۹‌درصد سهام پلی‌استر لرستان از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت مادر تخصصی وزارت صنایع و معادن و ۵۵‌درصد سهام بازرگانی پتروشیمی ایران (پس از کسر سهام ترجیحی) از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت مادر تخصصی وزارت نفت برای عرضه از طریق مزایده مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

معاون واگذاری و امور حقوقی‌سازمان خصوصی‌سازی تصویب قیمت پایه و شرایط واگذاری جدید شرکت‌های مهندسی و اجرای طرح‌های کشاورزی و کارخانجات تولیدی بهمن از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت مادر تخصصی وزارت صنایع و معادن جهت عرضه مجدد و نیز تصویب اصلاح اساسنامه شرکت نیمه‌هادی عماد از شرکت‌های زیرمجموعه ‌سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران را از دیگر موارد مطروحه و مصوب در جلسه هیات واگذاری برشمرد. به گفته وی کلیه این شرکت‌ها طی ۱۰روز آینده آگهی خواهند شد و ظرف یک‌ماه نیز عرضه سهام آنها انجام می‌شود.

حفاری شمال ۲۴۲‌تومان

از سوی دیگر مدیر دبیرخانه‌های سهام عدالت و هیات واگذاری در گفت و گو با «فارس» گفت: در جلسه دیروز هیات واگذاری مقرر شد، حداکثر تا ۲۰درصد از سهام حفاری شمال به قیمت هر سهم ۲هزار و ۴۲۳‌ریال واگذار شود.ابوالقاسم شمس اظهار داشت: در این جلسه مهمترین بحثی که برای بازار سرمایه وجود داشت، قیمت‌ واگذاری بلوک ۵۱‌درصدی حفاری شمال بود.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبات هیات واگذاری مقرر شد به جای ۵۱‌درصد، حداکثر ۲۰‌درصد از سهام حفاری شمال به صورت بلوکی واگذار شود. شمس افزود: قیمت هر سهم بلوک حداکثر ۲۰‌درصدی حفاری شمال دو هزار و ۴۲۳ ریال و شرایط ‌آن به صورت ۲۵‌درصد نقد ظرف ۳۰ روز کاری و ۷۵‌درصد اقساط ۳ ساله تعیین شده که باید توسط سازمان خصوصی‌سازی در روزهای آینده آگهی شود.

وی با قرائت مصوبه هیات واگذاری درمورد واگذاری بلوکی سهام حفاری شمال اظهار داشت: طبق مصوبه شرایط واگذاری حداکثر ۲۰‌درصد از سهام حفاری شمال جهت واگذاری به صورت بلوکی از طریق بورس با قیمت پایه و براساس قیمت تابلوی بورس در روز عرضه معادل قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه به شرط آنکه از مبلغ ۲‌هزار و ۴۲۳‌ریال کمتر نباشد و با شرایط نقد و اقساط مورد تصویب قرار گرفت. یادآور می‌شود تاکنون ۱۸ درصد حفاری از طریق بورس و ۱۰ درصد به ساتا واگذار شده است.