گروه بورس- شرکت بین‌المللی محصولات پارس درآمد هر سهم سال مالی منتهی به شهریور سال 89 را با 40میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ 151ریال پیش‌بینی کرده است.

بر اساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، پیش‌بینی عملکرد «شپارس» برای سال مالی ۸۹ در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش ۵درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته تقریبا بدون تغییر، سود عملیاتی ۲۴درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۴۶درصد افزایش داشته است. شرکت اعلام کرده است که با توجه به تسویه کامل یارانه در سال مالی گذشته و خروج پودر شوینده از سبد حمایتی دولت، بودجه تنظیم شده بر اساس آخرین قیمت مصوب سازمان حمایت و لحاظ کردن تخفیفات احتمالی و عدم اعمال افزایش قیمت در سال آینده تهیه شده است.
این در حالی است که بین‌المللی محصولات پارس افزایش سرمایه تا سقف 100میلیارد ریال، از محل سود انباشته را در دست بررسی دارد.
هیات مدیره «شپارس» در نظر دارد ۱۰درصد از سود عملکرد سال مالی۸۹ را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.
این در حالی است که «شپارس» در تاریخ 16شهریور ماه پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به شهریور 89 را مبلغ 300ریال اعلام کرده بود که به بازار منعکس نشد. بین‌المللی محصولات پارس اعلام کرده است افزایش تدریجی بهای نفت و اثرگذاری آن بر مواد اولیه، مشتقات نفتی از یک سو و همچنین افزایش احتمالی بهای مواد اولیه وارداتی از سوی دیگر باعث کاهش سود و زیان در مقایسه با اطلاعات قبلی است.