فرید هلالات
با تشکیل سقف قیمت در نمودار سهام شرکت مخابرات ایران قیمت سهام شرکت تا محدوده ۱۸۰ تومان افت کرده است.

در این محدوده تراکم بالایی از حمایت‌ها دیده می‌شود که در تحلیل اخیر سهام شرکت نیز بدان‌ها اشاره شد. در محدوده 180 تومان به سبب برخورد قیمت به سطح تاریخی 180 تومان، خط میانه چنگال اندروز و 8/61‌درصد فیبوناچی، الگوی Inverted Hammer در نمودار سهام شرکت تشکیل شده که نشانه‌ای از اشباع بازار فروشندگی است، اما درجه اشباع فروش به حدی نیست که انتظار موج قدرتمند صعودی را در ذهن بپرورانیم.
مقاومت‌های پیش روی قیمت سهام شرکت عبارتند از: ۱۹۵ تومان، ۲۰۴ تومان، ۲۱۲ تومان و ۲۲۰ تومان. چنانچه قیمت نتواند از سد ۱۹۵ تومان بگذرد، بدین معنی است که قیمت سطح ۱۸۰ تومان را تست کرده و در حرکت بعدی آن را خواهد شکست. برگشت قیمت در ۲۰۴ تومان نیز نشانه‌ای از احتمال شکسته شدن ۱۸۰ تومان با هدف کلاسیک ۱۵۵ تومان است. سطح ۲۲۰ تومان سطح بسیار قدرتمندی است که شکسته شدن آن احتمال صعود تا ۲۴۵ تومان را افزایش می‌دهد.
چنانچه موج اصلاح قیمت به طور محسوس مشاهده نشود، در نهایت قیمت به 180 تومان رو به پایین نفوذ کند. حمایت‌های پیش روی قیمت عبارتند از: 167 تومان، 160 تومان و 134 تومان. با شکسته شدن 180 تومان اولین حمایت مهم 160 - 158 تومان است که با توجه به شکسته شدن 8/61‌درصد فیبوناچی احتمال افت بیشتر نیز وجود
خواهد داشت.
FARID.HELALAT@GMAIL.COM