گروه بورس- شرکت سایپا آذین پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را برای سال مالی 88، با سرمایه 100میلیاردریال مبلغ 447ریال اعلام کرده است.

بنابر اطلاعات منتشره سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت سایپا آذین توانست با تحقق ۷۲ریال سود برای هر سهم خود تا پایان خرداد ماه ۸۸، معادل ۱۶درصد از کل پیش‌بینی خود را پوشش دهد.
بر اساس این گزارش، «خاذین» کل فروش خود را در سال مالی 88 معادل 968میلیارد و 969میلیون ریال پیش‌بینی کرده که تا پایان سه ماهه اول سال جاری با تحقق 224میلیارد و 892میلیون ریال معادل 23درصد آن را پوشش داده است.
همچنین این شرکت بهای تمام شده کالای فروش رفته خود را در ۱۲ماهه ۸۸، ۸۷۴میلیارد و ۶۳میلیون ریال پیش‌بینی کرده که با حصول ۲۰۳میلیارد و ۶۲۱میلیون ریال آن توانست معادل ۲۳درصد از کل این پیش‌بینی را محقق کند.
یادآور می‌شود، سود ناخالص شرکت سایپا آذین 94میلیارد و 906میلیون ریال پیش‌بینی شده که با تحقق 21میلیارد و 271میلیون ریال از کل این پیش‌بینی، معادل 22درصد از آن را پوشش داده است.
همچنین، پیش‌بینی عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹اسفند ماه ۸۸ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب درآمد حاصل از فروش ۲درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته بدون تغییر، سود عملیاتی ۱۰درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۱۹درصد افزایش نشان می‌دهد.
بنابر اطلاعات دریافتی، هیات مدیره در نظر دارد تقسیم 100درصد سود خالص سال مالی 88 را به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.
همچنین شرکت اعلام کرده است در سال مالی ۸۷ واردات صندلی و رودری ریو توسط شرکت سایپا و سایپا آذین به طور همزمان انجام می‌شد که این امر در
سال 88 فقط توسط شرکت سایپا صورت می‌گیرد و تنها مونتاژ محصول یاد شده به شکل کارمزدی در شرکت سایپا آذین انجام می‌شود.