فرید هلالات- در تحلیل اخیر سهام شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (۱۰/۵/۱۳۸۸ محدوده ۲۹۱‌تومان) گفتیم این طور به نظر می‌رسد که قیمت سهام شرکت به محدوده متراکمی از حمایت‌ها برخورد کرده است. همچنین ایجاد کندل Hammer نشانه‌ای از اشباع بازار فروشندگی است.

با افزایش سطح تقاضا قیمت سهام شرکت رشد کرده و قله ۳۶۵‌ تومان را با هدف کلاسیک ۴۵۷‌تومان رو به بالا شکسته است. حال که هدف کلاسیک قیمت محقق شده قصد داریم کف احتمالی قیمت طی موج اصلاح قیمت را معین کنیم و اهداف آتی میان مدت و بلند مدت را نیز مشخص کنیم.

حمایت‌های پیش روی قیمت سهام شرکت عبارتند از: ۳۸۶‌تومان، ۳۶۵‌ تومان و ۳۴۳‌ تومان. محدوده ۳۸۶‌ تومان به شرط ایجاد شرایط برگشت در بازار سهام شرکت می‌تواند نقش یک حمایت مناسب را ایفا کند، اما محدوده ۳۶۵‌ تومان با تراکم بالایی از حمایت‌ها روبه‌رو است و بنابراین احتمالا هدف اصلی قیمت ۳۶۵‌ تومان است. اگر قیمت تا ۳۴۳‌ تومان نیز افت کند قطعا ریسک خرید کاهش محسوسی خواهد داشت. این طور به نظر می‌رسد که صعود‌های اخیر تصحیح‌کننده موج نزولی بزرگ از محدوده ۸۸۰‌تومان تا ۱۷۸‌تومان هستند. قله قیمت که در اواسط تیرماه ایجاد شد به سبب برخورد به ۶/۲۳‌درصد فیبوناچی بوده است. همچنین برخورد اخیر قیمت به ۴۴۷‌تومان (۲/۳۸‌درصد فیبوناچی) باعث ایجاد سقف دیگری شده است. در راه صعود‌های آتی مقاومت‌های ۴۵۶‌تومان، ۵۳۰‌تومان و ۶۱۳‌تومان مقاومت‌های اصلی هستند. حمایت‌های مناسب در سطوح حمایتی، خصوصا ۳۶۵‌تومان می‌تواند رشد قیمت حتی تا ۶۱۳‌تومان را به عنوان یک هدف هیجانی به دنبال داشته باشد. در تحلیل بعدی به بررسی دقیق‌تر و جزئیات صعود احتمالی قیمت خواهیم پرداخت.

FARID.HELALAT@GMAIL.COM