گروه بورس- معاون سازمان خصوصی‌سازی از تصمیم‌گیری عرضه ۵۱درصدی سهام شرکت حفاری شمال درجلسه آینده هیات واگذاری خبر داد. «اسماعیل غلامی» گفت: در جلسه آینده هیات واگذاری، تصمیم‌گیری برای عرضه سهام برخی شرکت‌های مزایده‌ای نیز گرفته می‌شود. وی همچنین در گفت‌وگوی دیگری با «مهر» گفت: مراحل آماده‌سازی سهام شرکت‌های دولتی برای عرضه در بورس همچون پذیرش در بورس، برگزاری مجامع و ... کار آسانی نیست. وی با اشاره به اینکه روند واگذاری سهام شرکت‌ها معمولا در شش ماه ابتدای سال به دلیل برگزاری مجامع کند است، تصریح کرد: سهام شرکت‌ها باید پس از برگزاری مجامع واگذار شود، زیرا قیمت سهام قبل و بعد از برگزاری مجامع متفاوت است. معاون سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه هم اکنون شرکت‌ها در حال برگزاری مجامع خود هستند، تصریح کرد: اگر روند واگذاری سهام شرکت‌ها به طول بیانجامد این شرکت‌ها مجبور به برگزاری مجمع دیگری هستند، اما گزارش‌ مجامع شرکت‌ها در حال آماده‌سازی است. غلامی اضافه کرد: فرآیند واگذاری سهام شرکت‌های دولتی به نحوی است که برای واگذاری سهام بیمه‌ها سه بار مجبور به ارائه صورت جلسه مجمع به بورس شدیم. وی با اشاره به سهام حدود ۴۰۰ شرکتی که در برنامه واگذاری امسال سازمان خصوصی‌سازی قرار دارد، گفت: شرکت‌های بیمه، توزیع برق، پالایشگاه‌ها و هواپیمایی در برنامه امسال واگذاری‌ها قرار دارند.

کنسرسیوم سوم در راه است

در سوی دیگر رییس سازمان خصوصی‌سازی از احتمال حضور کنسرسیوم سوم در معامله بلوکی مخابرات خبر داد و گفت: منتظر دریافت اطلاعات بیشتر از این کنسرسیوم هستیم و تا زمانی که اطلاعات آنها تکمیل نشود، امکان اعلام نام و ماهیت آنها وجود ندارد. وی در خصوص دلایل به تعویق افتادن معامله مخابرات گفت: این معامله برای بررسی بیشتر صلاحیت خریداران به تعویق افتاد و هیچ گونه دلیل دوم و سومی هم ندارد.

کرد زنگنه زمان نهایی انجام معامله را منوط به تعیین تکلیف خریدار سهم اعلام کرد و گفت: بعد از دریافت اطلاعات تا اواخر هفته آینده، زمان قطعی انجام معامله را اعلام می‌کنیم.