گروه بورس- در حالی که رییس سازمان حسابرسی از ارسال گزارش بودجه ۸۸ بیمه البرز به این شرکت خبر داده، معاون شرکت بورس گفته است: تاکنون این گزارش از بیمه البرز دریافت نشده است.

محمود سهیلی پور در گفت‌وگو با فارس، در رابطه لزوم ارائه گزارش عملکرد بودجه ۸۸شرکت مشمول صدر اصل۴۴ توسط سازمان حسابرسی اظهار داشت: با همکاری مدیران و کارشناسان سازمان حسابرسی، دوشنبه شب این گزارش نهایی و دیروز به شرکت بیمه البرز ارسال شد تا در اختیار سازمان و شرکت بورس و همچنین سازمان خصوصی‌سازی قرار گیرد.

وی در برابر این سوال که چرا بررسی گزارش مربوطه به طول انجامید پاسخ داد: اشکالات گزارش حسابرسی نشده بیمه البرز در گذشته به مدیران شرکت اعلام شده بود و باید مواردی از سوی این شرکت اصلاح می‌شد تا فرآیند بررسی و تهیه گزارش حسابرسی نهایی شود.به همین دلیل نیاز بود تا مدیران بیمه البزر نسبت به رفع اشکالات اقدام کنند.

به گفته سهیلی‌پور،گزارش حسابرسی شده سال مالی ۸۸ بیمه البرز بدون مشکل خاصی نهایی و ارسال شد.

گزارش بودجه ۸۸، گلوگاه اصلی پذیرش

از سوی دیگر، محمدرضا رستمی در رابطه با آخرین وضعیت شرکت بیمه البرز برای پذیرش در بورس اظهار داشت: مدارک مربوط به ثبت این شرکت نزد سازمان بورس دریافت شده، اما گزارش حسابرسی شده بودجه۸۸ دریافت نشده و امیدنامه آن نهایی نشده است.

وی ادامه داد: تهیه امیدنامه این شرکت به عهده مشاور پذیرش و کارگزارمعرف است و همکاران واحد پذیرش شرکت بورس تا دیروقت و حتی روزهای تعطیل برای تکمیل امیدنامه و روشن شدن ۲۳ ابهام بیمه البرز نهایت تلاش خود را می‌کنند. رستمی تصریح کرد: گلوگاه اصلی بررسی پذیرش بیمه البرز گزارش حسابرسی شده بودجه۸۸ است. درصورت ارسال این گزارش، امیدنامه مربوطه نهایی و شرکت بورس در اولین فرصت بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد تا در کمترین زمان هیات پذیرش اوراق بهادار تشکیل جلسه دهد. به گفته این مقام مسوول در شرکت بورس، هیات پذیرش اوراق بهادار محدودیتی نداشته و هر لحظه آماده بررسی پرونده بیمه البرزو پذیرش این شرکت در بورس است تا زمینه اصلی عرضه سهام آن در روزهای آینده فراهم شود.

رستمی در واکنش به این سوال که در صورت تشکیل جلسه هیات پذیرش در یکی دو روز آینده و پذیرش بیمه البرز آیا امکان عرضه سهام این شرکت در روز شنبه یا دوشنبه آینده وجود دارد یا خیر تاکید کرد: زمان عرضه سهام شرکت‌های دولتی از جمله بیمه البرز با هماهنگی سازمان خصوصی‌سازی و شرکت بورس مشخص می‌شود و هیات‌مدیره شرکت بورس در اولین فرصت زمان واگذاری سهام این شرکت را نهایی می‌کند.