گروه بورس- شورای کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در جلسه اخیر خود مهم‌ترین تصمیم‌های اجرایی آتی خود را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار، بررسی مشکلات سیستم معاملات در هفته جاری و همچنین حضور نیافتن اعضای کانون در مناقصه‌های اعلامی نهادهای فعال در بورس‌ها از جمله مهم‌ترین تصمیمات اتخاذ شده در جلسه اخیر شورای کانون کارگزاران بورس بود.

بر اساس این گزارش، در جلسه اخیر کانون، نماینده شورا در کارگروه بررسی مشکلات سیستم معاملات (که متشکل از کانون کارگزاران بورس، شرکت بورس و شرکت مدیریت فناوری بورس تهران است) به ارائه گزارش طرح شده خود در کارگروه یاد شده برای اعضای شورای کانون کارگزاران پرداخت.

شورای کانون کارگزاران از همه دست‌اندرکاران و معامله‌گران فعال و اعضای خود درخواست کرد تا هرگونه پیشنهاد و انتقاد سازنده خود نسبت به حل مشکلات مربوط به سیستم معاملات را به کانون کارگزاران بورس ارائه دهد.یادآور می‌شود در جلسه اخیر شورای کانون کارگزاران بورس، حضور نیافتن اعضای کانون کارگزاران در مناقصه‌های اعلامی نهادهای فعال در بورس‌ها مطرح و شورا نسبت به مصوبات قبلی خود پافشاری کرد.

شورای کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار اصرار دارد بر اساس اساسنامه کانون و ماده ۳۳ قانون بازار اوراق بهادار اعضایی را که مصوبات شورای کانون را رعایت نکنند، به مدت نامحدود تعلیق کند.