فارس- مدیرعامل سرمایه‌گذاری صنعت و معدن از تاسیس یک شرکت دربخش ساخت‌و‌ساز خبر داد. سید کاظم حیان اظهار داشت: امروزه بحث جلوگیری از هدر رفتن انرژی یکی از موارد در نظر گرفته شده، در تولید محصولات جدید است. این مقوله در ساختمان‌ها طی چند سال اخیر جایگاه خاصی دارد، به طوری که در پی این امر ایجاد صنایع تولید محصولاتی با قابلیت انرژی و بهینه سازی مصرف آن رو به گسترش است.

وی یکی از راهکار‌های بسیار موثر در زمینه صرفه جویی در مصرف انرژی در ساختمان و کاهش اتلاف آن را، استفاده از قاب پنجره‌های PVC، شیشه‌های دو جداره و عایق کردن درز پنجره‌ها نام برد و ادامه داد: استفاده از درب و پنجره‌هایPVC چندین سال است که در کشور ما مورد توجه قرار گرفته و به دلیل رونق بازار سرمایه‌گذاری در این شاخه جدید، تولید مصالح و لوازم مرتبط با ساختمان افزایش

یافته است.

مدیرعامل سرمایه‌گذاری صنعت و معدن گفت:‌ در این راستا پس از انجام مطالعات اولیه‌ای جهت احداث یک واحد تولید پروفیل و مونتاژ درب و پنجره UPVC با ظرفیت سالانه تولید ۵‌هزار تن پروفیل، شرکتی به نام پی.وی.سی پروفیل پادانا با ترکیب سهام ۸۰‌درصد بخش خصوصی و ۲۰‌درصد شرکت سرمایه‌گذاری صنعت و معدن تاسیس شد.

وی در پایان پیش‌بینی کل هزینه طرح را مبلغی درحدود ۴۴‌میلیارد‌ریال (شامل ۸۵۰‌هزار دلار سرمایه‌گذاری ارزی و ۱۲‌هزارمیلیون‌ریال سرمایه در گردش) اعلام کرد.