گروه بورس- شرکت سرمایه‌گذاری ساختمان پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را برای سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه 88، به طور خالص مبلغ 260ریال اعلام کرد.

به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «وساخت» پیش‌بینی درآمد تلفیقی هر سهم سال 89 خود را اعلام نکرده است. این در حالی است که شرکت این پیش‌بینی را برای سال مالی 88، مبلغ 328ریال در نظر گرفته بود.
همچنین پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۸۹ «وساخت» در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب جمع‌ درآمدها ۱۹درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۸درصد کاهش نشان می‌دهد که شرکت دلیل این تغییر را افزایش هزینه‌های مالی ناشی از دریافت تسهیلات مالی جدید عنوان کرده است.
این درحالی است که سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌های «وساخت» در مقایسه با سال قبل به دلیل افزایش سودآوری و پیش‌بینی سود شرکت‌های تابعه 20درصد افزایش نشان می‌دهد.
این در حالی است که به دلیل عدم پذیرش شرکت‌ها توسط سازمان بورس و ریسک‌های بازار سرمایه، شرکت سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌های خود را در سال ۸۹ معادل صفر ریال پیش‌بینی کرده است.
همچنین سود حاصل از سایر فعالیت‌های شرکت‌ در سال 89 با 17درصد کاهش نسبت به سال قبل، معادل دومیلیارد و 500میلیون ریال پیش‌بینی شده است. سرمایه‌گذاری ساختمان علت این تغییر را کاهش سود سپرده‌ها و سود اوراق مشارکت در سال 89 اعلام کرده است.
این در حالی است که هزینه‌های مالی شرکت تا پایان شهریور ماه ۸۹، مبلغ ۲۰۰میلیارد ریال پیش‌بینی شده است که این مبلغ نیز به دلیل اخذ تسهیلات جدید جهت سرمایه‌گذاری در پروژه‌های جدید و تمدید تسهیلات با ۱۰۴درصد رشد نسبت به سال قبل مواجه شده است.
هیات مدیره «وساخت» در نظر دارد به ازای هر سهم مبلغ 235ریال سود جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی سال 89 پیشنهاد کند.