سنا- مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر اصل۴۴ وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: گزارش عملکرد نیمسال دوم دستگاه‌ها در خصوص اجرای اصل۴۴ بعد از تایید وزیر اقتصاد به نهادهای نظارتی ارائه و سپس به اطلاع عموم

خواهد رسید.

داود خانی درباره مفاد این گزارش گفت: هرسال همزمان با ابلاغ سیاست‌های کلی اصل۴۴ در تیر ماه، گزارش عملکردی از نحوه اجرای این سیاست‌ها از سوی دفتر برنامه‌ریزی آماده و به مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام و در نهایت به اطلاع عموم می‌رسد تا در جریان دقیق پیاده‌سازی اصل۴۴ قرار گیرند.

خانی درباره مهم‌ترین بخش‌های گزارش گفت: این گزارش شامل تکالیف و بندهایی است که در قانون آمده و به تناسب آن نحوه اجرای برنامه سالانه قانون اصل۴۴ نیز در آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: محور کلی این گزارش‌ها، ارائه گزارشی از روند پیشرفت برنامه‌ها و بررسی میزان تحقق آنها در دستگاه‌ها و‌سازمان‌های تابعه دولتی است. این در حالی است که وجه تمایز این گزارش تنها رسمی و قابل اتکا بودن آن است که به عنوان مرجع رسمی اقدامات انجام شده را مورد بررسی قرار می‌دهد.

این مقام مسوول یادآور شد: در حال حاضر ستادهای اصل۴۴ همه دستگاه‌های دولتی و زیرمجموعه‌های آنها که مشمول خصوصی‌سازی هستند، تشکیل شده و گزارش‌های دوره‌ای منظمی‌را از نحوه عملکرد خود برای بررسی بیشتر به این اداره ارسال می‌کنند. مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر اصل۴۴ وزارت امور اقتصادی و دارایی از برگزاری سومین جلسه شورای رقابت در ۲ شنبه هفته آینده خبر داد و گفت: رییس شورا از بین اقتصاددانان عضو انتخاب می‌شود.