گروه بورس- شرکت ملی سرب و روی ایران برای هر سهم امسال سود پیش‌بینی کرد. به گزارش بورس و اوراق بهادار این شرکت که در تاریخ ۳ اسفند ماه ۸۷ و ۱۱ فروردین ماه ۸۸ برای هر سهم ۴۷۲ریال زیان پیش‌بینی کرده بود اکنون ۴۸ریال سود برای هر سهم خود پیش‌بینی کرده است.

شرکت دلیل این تعدیل را راه‌اندازی کارخانه از خرداد ماه سال جاری دانسته است. پیش‌بینی سال ۸۸ بر اساس تولید کارخانه سرب و توقف کارخانه روی اعلام شده است.

بنابراین گزارش «فسرب» در سه ماه اول سال ۱۰۸ ریال زیان برای هر سهم خود محقق کرده است.

شرکت درآمد حاصل از فروش امسال را ۱۰۱میلیارد ریال پیش‌بینی کرد که طی سه ماه ۸میلیاردریال معادل ۸درصد آن را به تحقق رساند.

همچنین سود ناخالص شرکت یک‌میلیارد ریال پیش‌بینی شده که شرکت در فصل اول سال سه‌میلیاردریال زیان در این زمینه محقق کرده است.

همچنین شرکت از ۲۴میلیاردریال سود عملیاتی در سه ماه توانست حدود پنج‌میلیارد ریال معادل ۲۰درصد این پیش‌بینی را محقق کند.

پیش‌بینی عملکرد سال ۸۸ شرکت در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب با ۶درصد کاهش فروش، ۱۹درصد کاهش بهای تمام شده کالای فروش رفته، ۷۱میلیارد و ۸۶۴ میلیون ریال افزایش سود عملیاتی و ۷۵میلیارد و ۶۷۵میلیون ریال افزایش سود خالص همراه است.

مطابق بند ۱۲ گزارش حسابرس مستقل به طوری که از بررسی ترازنامه ۳۰ اسفند ماه ۸۷ شرکت مشهود است در تاریخ مزبور مانده زیان انباشته شرکت از سرمایه ثبت و پرداخت شده آن بیشتر است. بنابراین با در نظر گرفتن مفاد ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت که مقرر داشته، در صورت تجاوز زیان از ۵۰درصد سرمایه، باید مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام تشکیل شود تا نسبت به بقا یا انحلال شرکت تصمیم‌گیری کند، اتخاذ تصمیمات و به کارگیری تمهیدات مقتضی در این زمینه ضروری است.