موج - آرام بنیار برای جلب اعتماد‌سازمان خصوصی‌سازی در واگذاری تعهد پذیره‌نویسی شرکت‌های اصل۴۴ به شرکت‌های تامین سرمایه، گفت: در قیمت‌ها، حاضر به تعامل و توافق با‌سازمان خصوصی‌سازی هستیم.

محمد آرام بنیار، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه امین از تعهد پذیره‌نویسی حق تقدم و عرضه‌های اولیه به عنوان یکی از وظایف شرکت‌های تامین سرمایه نام برد.

وی به دستورالعمل ماده ۲۲ اصل۴۴ اشاره کرد که بر اساس آن تعهد پذیره‌نویسی در عرضه‌های اولیه به شرکت‌های تامین سرمایه سپرده شده است.

وی اظهار داشت: متاسفانه در این دستورالعمل آمده است که‌سازمان خصوصی‌سازی «می‌تواند» تعهد پذیره‌نویسی را به شرکت‌های تامین سرمایه واگذار کند.

وی از ‌سازمان بورس و هیات پذیرش درخواست کرد که برای پذیرش هر شرکتی در بورس، شرکت‌های تامین سرمایه نیز به اظهارنظر بپردازند تا بر این اساس در صورت آمادگی شرکت‌های تامین سرمایه، تعهد پذیره‌نویسی از سوی آنها صورت گیرد.

آرام بنیار عدم واگذاری تعهد پذیره‌نویسی عرضه‌های اولیه از سوی‌سازمان خصوصی‌سازی به شرکت‌های تامین سرمایه را ناشی از نگرانی این‌سازمان در قیمت‌ها ذکر کرد.

وی گفت: به نظر من مشکلی در این خصوص وجود ندارد و برای رفع این نگرانی حاضر به توافق و تعامل با ‌سازمان خصوصی‌سازی نیز هستیم.

وی با تاکید بر لزوم ارائه کار کارشناسی در ورود شرکت‌ها به بورس، تصریح کرد: در واقع برای رفع این مشکل ما حاضریم که قیمت‌های خود را با آنها هماهنگ و گزارش قیمت‌گذاری خود را در بازار منتشر کنیم.