گروه بورس- پیش‌بینی سود پس از کسر مالیات امسال آبسال در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل ۷۱درصد کاهش نشان می‌دهد.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، آبسال درآمد هر سهم امسال را با ۲۴۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۷۱ریال پیش‌بینی کرده است. آبسال طی دوره سه ماهه منتهی به خرداد ماه با تحقق ۲۹ریال سود به ازای هر سهم معادل ۴۱درصد از پیش‌بینی سود هر سهم را پوشش داده است. از سوی دیگر درآمد حاصل از فروش آبسال طی این دوره رقم ۱۷۹میلیارد و ۱۶۲میلیون ریال اعلام شده است که با تحقق ۲۵درصد بودجه امسال مواجه شده است. این در حالی است که درآمد حاصل از فروش آبسال در دوره مشابه سال قبل مبلغ ۲۰۷میلیارد و ۲۶۶میلیو ریال ذکر شده است.

از سوی دیگر پیش‌بینی عملکرد امسال آبسال در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش بدون تغییر، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۴دصد افزایش، سود عملیاتی ۳۷درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۷۱درصد کاهش داشته است. پیش‌بینی درآمدهای متفرقه سال مالی ۸۸ به مبلغ ۵میلیارد ریال عمدتا شامل مبلغ ۳۳۰۰میلیون ریال سود اوراق مشارکت، مبلغ ۱۲۸۱میلیون ریال بابت دریافت از سرویسکاران و مبلغ ۱۰۵میلیون ریال بابت دریافت کرایه حمل است.

شرکت اعلام کرده است که هیات مدیره در نظر دارد مبلغ ۲۰ریال به ازای هر سهم را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی ۸۸ پیشنهاد کند.