سنا- مجوز افزایش سرمایه ۲۰۰‌میلیارد و ۹۰۴‌میلیون‌ریالی۳ شرکت بورسی توسط سازمان بورس و اوراق بهادار صادرشد. تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام تازه شرکت‌های سرمایه‌گذاری البرز، سیمان خاش و گروه دارویی سبحان در اداره نظارت بر بازار اولیه مورد بررسی قرار گرفت و براساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرارت مربوط به انتشار سهام مشاهده نشده است.

بر این اساس شرکت سرمایه‌گذاری البرز می‌تواند افزایش سرمایه به تعداد ۱۱۲‌میلیون و ۹۰۰‌هزار برگه سهم محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران و به منظور مشارکت درافزایش سرمایه شرکت‌های گروه دارویی سبحان (۵۵/۲۷‌میلیارد‌ریال)، تولی پرس (۸۸۵/۲۷‌میلیارد‌ریال)، البرزدارو(۴۱۱‌میلیون‌ریال)، شیمی درمانی سبحان(۱۵‌میلیارد‌ریال)، تولید مواد دارویی البرز بالک(۶۸۵/۸‌ میلیاردریال)، کیوان (۵۹۹/۳‌ میلیاردریال)، داروسازی تولید دارو(۹۷۸/۲۹‌میلیارد‌ریال) و سایر مصارف داخلی (۲۸۷‌میلیون‌ریال) طی مدت ۶۰ روز از تاریخ صدور این مجوز انجام دهد.

همچنین شرکت سیمان خاش بر اساس این مجوز می‌تواند افزایش سرمایه به تعداد ۵۰‌میلیون برگه سهم از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران و به منظور تکمیل طرح افزایش ظرفیت تولید کلینکر و تامین سرمایه در گردش انجام دهد.

این در حالی است که شرکت گروه دارویی سبحان باید طی مدت ۶۰ روز از تاریخ این مجوز اقدام به افزایش سرمایه به تعداد ۳۸‌میلیون و ۴‌هزار برگه سهم به ارزش هرسهم یک‌هزار‌ریال از محل مطالبات وآورده نقدی سهامداران و به منظور مشارکت در افزایش سرمایه شرکت البرز دارو (۱۲۴/۱۵‌میلیارد ریال) و شیمی‌درمانی سبحان(۸۸۰/۲۲‌میلیاردریال) انجام

دهد.