هنوز خریداری برای مخابرات نیامده است

عکس: مهدی حاجی‌وند

گروه بورس- در حالی که رییس سازمان خصوصی‌سازی از وجود حداقل سه خریدار بالقوه برای بلوک مدیریتی خبر داده بود، معاون این سازمان می‌گوید: «تاکنون درخواستی از سوی خریداران داخلی و خارجی ارائه نشده است.» «غلامرضا حیدری کرد زنگنه» هفته گذشته از آمادگی سه کنسرسیوم که یکی ایرانی- خارجی است برای خرید بلوک ۵۰درصد به اضافه یک سهم «اخابر» خبر داده بود، ولی

گفت‌وگوی روز گذشته معاون وی، وجود هر گونه خریداری را نفی می‌کند. به هر روی تا پایان مهلت قانونی برای ارائه درخواست‌‌های خرید به سازمان خصوصی‌سازی برای بررسی اهلیت خریداران، ۱۳روز زمان باقی است.

معاون سازمان خصوصی‌سازی در گفت‌وگو با «ایسنا» در ادامه با اشاره به عرضه بلوکی مخابرات در ۱۸ شهریور در خصوص متقاضیان احتمالی این بلوک، عنوان کرد: تاکنون درخواستی از سوی خریداران داخلی و خارجی ارائه نشده است، ولی خریداران همچنان فرصت دارند و معمولا روزهای نزدیک به واگذاری بلوک تقاضای خود را مطرح می‌کنند.

قیمت‌گذاری ایران ترانسفو

«سید مهدی عقدایی» از قیمت گذاری پنج شرکت در جلسه هفته آینده هیات واگذاری خبر داد و گفت: در جلسه آینده هیات واگذاری که بعد از تعیین دولت برگزار می‌شود، شرکت ایران ترانسفو از طریق بورس و ۴ شرکت از طریق مزایده قیمت‌گذاری می‌شود.

هنوز تصمیمی درباره نفتی‌ها نداریم

وی در خصوص وضعیت مزایده دو شرکت پترو ایران و پتروپارس توضیح داد: مزایده شرکت پترو ایران به دستور رییس‌جمهور متوقف شد که تاکنون نیز دستوری مبنی بر عدم توقف عرضه صادر نشده است. شرکت پتروپارس که معامله آن ابطال شد، بعد از برگزاری مجمع این شرکت با قیمت جدید واگذار می‌شود.

بیمه‌ها هم بورسی می‌شوند

عقدایی در ادامه از آماده بودن صورت‌های مالی شرکت‌های بیمه و واگذاری حداقل یک شرکت در شهریور خبرداد و گفت: در حال حاضر صورت‌های مالی ۸۸ و پیش‌بینی سود شرکت‌های بیمه آماده شده و هفته آینده نهایی می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین بودجه ۸۸ این شرکت‌ها به سازمان حسابرسی ارسال و ظرف۱۰ روز آینده تایید می‌شود علاوه بر این، اساسنامه شرکت‌های بیمه برای ثبت به اداره ثبت شرکت‌ها ارسال شده است، بنابراین اقدامات نهایی شرکت‌های بیمه دانا و البرز در حال انجام است و بورس باید آنها را پذیرش کند ولی پیش‌بینی می‌شود یکی از این شرکت‌ها در شهریور ماه وارد بورس شود.

«رمضان» هم شرکت می‌فروشیم

وی همچنین در گفت‌وگوی دیگری با «سنا» گفت: درشهریور ماه که همزمان با ماه مبارک رمضان است مشکلی برای واگذاری شرکت‌ها وجود ندارد و در این ماه قرار است علاوه بر عرضه بلوکی حفاری شمال، بلوک مخابرات و یک شرکت بیمه نیز واگذار شود.