گروه بورس- شرکت عمران و توسعه فارس در عملکرد 9ماهه امسال معادل 53درصد از پیش‌بینی سود هر سهم را محقق کرده است.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، عمران و توسعه فارس درآمد هر سهم سال مالی منتهی به شهریور امسال را با ۱۰۲میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۳۵۴ریال پیش‌بینی کرده است که تا پایان خرداد ماه توانست مبلغ ۱۸۷ریال سود به ازای هر سهم پوشش دهد.
در گزارش سازمان بورس آمده است: اگر چه درصد پوشش بودجه شرکت براساس عملکرد 9ماهه حاکی از پوشش 53درصد از بودجه سالانه است و در صورت ادامه روند فعلی نیاز به تعدیل درآمد هر سهم سالانه شرکت قابل بررسی است، ولی انتظار مدیران شرکت این است که با ثبات شرایط حاکم بر صنعت ساختمان و به خصوص با توجه به آماده واگذاری بودن قسمتی از واحدهای شرکت در مدت باقیمانده سال، برنامه شرکت تحقق یابد. این در حالی است که در صورت عدم تحقق شرایط و نزدیک شدن به پایان سال مالی شرکت، در اولین فرصت ممکن نسبت به تعدیل پیش‌بینی شرکت اقدام خواهد شد.
از سوی دیگر پیش‌بینی عملکرد عمران و توسعه فارس برای سال مالی منتهی به شهریور امسال در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۳۴درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۴درصد افزایش، سود عملیاتی ۷۶درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۳۶درصد افزایش نشان می‌دهد.
با توجه به مجوز مجمع عمومی فوق‌العاده در ارتباط با افزایش سرمایه شرکت در حال بررسی درصد افزایش سرمایه بوده که به محض اتخاذ تصمیم نهایی مراتب جهت انجام مراحل قانونی آن دنبال خواهد شد.
همچنین پیش‌بینی تقسیم سود امسال عمران و توسعه فارس ۸۰درصد از سود خالص امسال در نظر گرفته شده است.