فارس- قائم‌مقام مالی و اقتصادی ایران‌خودرو از بازخرید ۱۰۰‌میلیارد‌تومان اوراق مشارکت این شرکت از ابتدای شهریورماه و ادامه مذاکرات جدی برای فروش بلوک ۳۲‌درصدی سهام بانک پارسیان خبر داد.

جمشید ایمانی در رابطه با اوراق مشارکت ۱۰۰‌میلیارد‌تومانی ایران‌خودرو که در سال ۸۴ برای اولین بار در بورس عرضه و با نرخ سود ۱۹‌درصدی به فروش رسیده بود، اظهار داشت: با توجه به اینکه سر رسید این اوراق تا پایان مرداد ماه بود و نماد معاملاتی آن، روز قبل در بورس متوقف شده، ایران‌خودرو اقدام به بازخرید این اوراق می‌کند.

وی ادامه داد: این اوراق مربوط به طرح توسعه ایران‌خودرو خراسان بود که برای این طرح صرف شد.

قائم‌مقام مالی و اقتصادی ایران‌خودرو در برابر این مطلب که با توجه به کاهش نرخ واحد‌های این اوراق از ۱۰۰‌هزار‌تومان به کمتر از این رقم، آیا مشکلی در بازخرید و پرداخت سود وجود ندارد؟ خاطرنشان کرد: مشکلی در بازخرید این اوراق وجود ندارد و اصل و فرع این اوراق تضمین شده است.

ایمانی ادامه داد: اشخاص حقیقی دارنده این اوراق از ابتدای شهریورماه می‌توانند با مراجعه به بانک صادرات اقدام به بازخرید اوراق مشارکت ایران‌خودرو کنند.

براساس تصمیم هیات پذیرش اوراق بهادار در خرداد ۸۳ درخواست صدور‌هزار‌میلیارد ریال اوراق مشارکت از سوی شرکت ایران‌خودرو مورد تصویب اعضای این هیات قرار گرفته بود. این اوراق مشارکت مربوط به طرح توسعه ایران‌خودرو خراسان بوده و نرخ کارمزد علی الحساب این اوراق ۱۹‌درصد اعلام شده بود که به صورت سالانه پرداخت ‌شده است.

ایمانی در خصوص واگذاری بلوکی سهام بانک پارسیان توسط ایران‌خودرو اظهار داشت: گروه ایران‌خودرو در فروش بلوک ۳۰‌درصدی بانک پارسیان جدی است و به مذاکرات خود با متقاضیان ادامه می‌دهد.

این در حالی است که از سایپا به عنوان یکی از گزینه‌های داوطلب برای خرید سهام بانک پارسیان نام برده می‌شود.

به گزارش ایسنا، با تصمیم ایران‌خودرو مبنی بر واگذاری سهام ۳۰‌درصدی خود در بانک پارسیان، گمانه‌زنی‌هایی درباره خریدار این سهام و همچنین قیمت پایه آن آغاز شده است.

خبرها از حضور شرکت سایپا به عنوان یکی از خریداران این سهام نام می‌برند. یکی از مقامات ایران‌خودرو در این باره اظهار کرد: ممکن است سایپا برای خرید اقدام کند، ولی طرف مذاکره ما این شرکت نیست و به دنبال این هستیم که تا پایان شهریور قیمت پایه سهام را مشخص کنیم. ایران‌خودرو در تلاش است که بتواند با توجه به چالش‌هایی که پیش رو دارد به رقم پایه معقولی در این زمینه دست پیدا کند. با توجه به برگزاری مجمع این شرکت در هفتم شهریورماه این موضوع از اهمیت خاصی برای ارائه گزارش به سهامداران برخوردار است. برخی منابع دیگر، بعضی از سهامداران کنونی بانک پارسیان را به عنوان مشتریان این بلوک ۳۰‌درصدی نام می‌برند.