فرید هلالات
در رویکرد نمودار هفتگی لگاریتمی سهام شرکت گلتاش، قیمت سهام شرکت در محدوده ۳۸۰‌تومان، قله‌ای بالاتر از قله قبلی (۳۱۳‌تومان) ثبت کرد، در حالی که اندازه هیجان در اندیکاتور شاخص قدرت نسبی به اندازه هیجان نشان داده شده در نمودار قیمت نبود.

بنابراین با ایجاد سیگنال Top Failure Swing قیمت سهام شرکت با اشباع مواجه شده و افت کرده است. در طی افت قیمت از ۳۸۰‌تومان، قله‌های قبلی شکسته نمی‌شوند و این در حالی است که در نمودار سهام شرکت، الگویی شبیه به مثلث متقارن (Symmetrical Triangle) تشکیل شده است. الگوی مذکور ذاتا الگویی ادامه دهنده است که موج قبل از خود را ادامه می‌دهد. در خصوص مثلث متقارن ایجاد شده موج قبلی نزولی است و بنابراین احتمالا شکست مثلث رو به پایین خواهد بود.
این در حالی است که در اندیکاتور شاخص قدرت نسبی، نوساناتی در میانه محیط اندیکاتور مشاهده می‌شود. با توجه به اینکه نوسانات مذکور در خلاف جهت موج قبلی و بسیار شبیه به الگوی کنج هستند، می‌توان نتیجه گرفت که ماهیت ادامه دهنده در الگوی مثلث تایید می‌شود. بر این اساس حمایت‌هایی برای قیمت سهام شرکت در طی افت احتمالی آتی در نظر گرفته می‌شود.
لازم به توضیح است که قیمت، نوسانات صعودی نیز خواهد داشت، اما برآیند حرکت قیمت رو به پایین خواهد بود. حمایت‌ها عبارتند از: ۲۵۸، ۲۴۸، ۲۳۲، ۲۱۵، ۲۰۵ و ۱۹۰‌تومان. در شرایط فعلی هدف کلاسیک قیمت در محدوده ۱۹۰‌تومان در نظر گرفته می‌شود.
Farid.Helalat@gmail.com