گروه بورس- شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری پیش‌بینی سود هر سهم امسال را 10ریال کاهش داد.

به گزارش بورس و اوراق بهادار، این شرکت سود هر سهم سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه 88 را 240ریال خالص پیش‌بینی کرد.
این پیش‌بینی در تاریخ ۳۰ دی ماه ۸۷ مبلغ ۳۰۰ریال و در اردیبهشت ماه ۸۸ مبلغ ۲۵۰ریال اعلام شده بود. شرکت دلایل تعدیل اخیر را کاهش حجم فروش اعلام کرده است.
شرکت سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌های سال 88 را یک‌هزار و 600میلیارد ریال پیش‌بینی کرده که در 9ماه ابتدای سال با کسب 57میلیارد و 954میلیون ریال آن، 4درصد این پیش‌بینی را محقق کرده است.
همچنین سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌های شرکت نیز ۶۵میلیارد ریال پیش‌بینی شده که شرکت در ۹ماه ابتدای سال ۴۰میلیارد ریال زیان در این زمینه کنار گذاشته است. این در حالی است که پیش‌بینی سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌های شرکت برای سال ۸۸ نسبت به سال قبل ۲درصد کاهش و پیش‌بینی سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌های شرکت در مقایسه با سال قبل ۵۰درصد افزایش نشان می‌دهد.
شرکت سود عملیاتی سال 88 را نیز با 2درصد کاهش نسبت به سال قبل یک‌هزار و 728میلیارد ریال پیش‌بینی کرده که طی 9ماه 10میلیارد ریال آن را تحقق بخشیده است.
بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده اول مرداد ماه ۸۷، افزایش سرمایه شرکت از مبلغ چهارهزار و ۸۰۰میلیارد ریال به مبلغ ۹هزار و ۶۰۰میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران در اختیار هیات مدیره شرکت قرار گرفت و به موجب تصمیمات هیات مدیره افزایش سرمایه از مبلغ چهارهزار و ۸۰۰میلیارد ریال به مبلغ ۷هزار و ۲۰۰میلیارد ریال به تصویب رسیده است.
بنابر این گزارش، «وصندوق» سهام شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در تیر ماه امسال به پرتفوی خود افزود. ارزش بازار سرمایه‌‌گذاری‌های سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری در سهام شرکت‌های بورسی از ابتدای تیر ماه با 9میلیارد ریال افزایش به چهارهزار و 885میلیارد ریال رسید.
همچنین بهای تمام شده این سرمایه‌گذاری‌ها نیز با افزایش ۱۰میلیارد ریالی به چهارهزار و ۳۵۷میلیارد ریال رسید.
بر اساس این گزارش صورت پرتفوی «وصندوق» شامل 53/35درصد سهام مواد و محصولات شیمیایی، 88/13درصد سهام فلزات اساسی، 32/9درصد سهام فرآورده‌های نفتی کک و سوخت هسته‌ای، 9درصد سهام تجهیزات حمل‌ونقل، 05/8درصد سهام انواع فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی، 72/5درصد سهام محصولات کانی غیرفلزی، 46/5درصد سهام استخراج کانه‌های فلزی، 68/4درصد سهام واسطه‌گری‌های مالی، 58/3درصد سهام خودرو و ساخت قطعات، 66/1درصد سهام انبوه‌‌سازی املاک و مستغلات و باقی سهام سایر گروه‌ها بود.