فرید هلالات- قیمت سهام شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران، با عبور از قله تاریخی 167‌تومان، سیگنال Bullish Break Out را با هدف کلاسیک 238‌تومان ایجاد کرده است. این در حالی است که عواملی می‌توانند هدف قیمت را به سطوح پایین‌تری انتقال دهند. به طور کلی حجم سنگین پس از بازاری که رشد کرده است، نشانه سقف است.

عرضه‌های سنگینی که ایجاد شد نشانه‌ای از آغاز فرآیند تبدیل هیجان خرید به اشباع خرید است. هنگامی که هیجان خرید اشباع شود، هیجان معکوس شده و بازار بخشی از رشد قبلی را تصحیح می‌کند، بنابراین خرید در این محدوده می‌تواند خریدی در سقف یا نزدیک به سقف باشد و از این رو خرید در این محدوده ریسک بالایی دارد. اما با آغاز موج تصحیح قیمت، می‌توان حفره آتی را پیدا کرده و خرید کم ریسکی انجام داد.
مقاومت‌هایی پیش روی خریداران قرار دارند که عبارتند از: ۲۲۲‌تومان، ۲۲۸‌تومان، ۲۳۲‌تومان و ۲۳۸‌تومان. هر یک از مقاومت‌های مذکور می‌توانند به اشباع بازار خرید منجر شوند و قله قیمت را ایجاد کنند. همچنین هرکدام که شکسته شوند هدف، مقاومت بعدی است. مقاومت ۲۸۳‌تومان مقاومتی هیجانی و بسیار قدرتمند است که با فرض شرایط مناسب بنیادی احتمالا قیمت سهام شرکت با بیش از یک موج صعودی چنین هدفی را دنبال خواهد کرد. قیمت سهام شرکت از باند بالایی بولینگر خارج شده است و از این منظر نیز سهام شرکت با احتمال اشباع بازار خرید مواجه است. مقاومت‌های بالاتر عبارتند از: ۲۵۵ و ۲۶۵‌تومان.
Farid.Helalat@gmail.com