گروه بورس- شرکت ایران ترانسفو عملکرد امسال را با افزایش در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل پیش‌بینی کرده است.

بر اساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، پیش‌بینی فروش امسال ایران ترانسفو با ۲۲درصد افزایش، بهای تمام شده با ۸درصد افزایش، سود عملیاتی با ۱۱۷درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات با ۳۱درصد افزایش در مقایسه با سال مالی قبل مواجه شده است.

ایران ترانسفو درآمد هر سهم امسال را با ۳۰۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ دوهزار و ۴۴۰ریال پیش‌بینی کرده است.

شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم امسال را در تیر ماه مبلغ دوهزار و ۴۴۰ریال اعلام کرده بود. شرکت اعلام کرده است که در صورت افزایش یا کاهش قیمت جهانی ورق الکتریکی فولاد و مس قیمت تمام شده افزایش یا کاهش می‌یابد. پیش‌بینی درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها برای سال مالی ۸۸ به مبلغ ۱۳۸میلیارد و ۳۶۰میلیون ریال (مبلغ ۴۶۱ریال به ازای هر سهم معادل ۱۹درصد از کل سود خالص) ناشی از سود سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر است. شرکت اعلام کرده است که در راستای مساعدت به اجرای طرح توسعه در اغلب شرکت‌های تابعه و بالا بردن توان نقدینگی آنها، شرکت ایران ترانسفو در نظر دارد درصد کمتری در مقایسه با سال گذشته اقدام به تقسیم سود کند. بنابراین سود غیرعملیاتی شناسایی شده در پیش‌بینی بودجه سال ۸۸ به مراتب کمتر از سال ۸۷ بوده و سیاست تقسیم سود شرکت‌های زیرمجموعه تا پایان سال مالی ۸۸ تغییری نیافته و پابرجا خواهد ماند.

از سوی دیگر پیش‌بینی خالص درآمد (هزینه‌ها)ی متفرقه سال مالی ۸۸ به مبلغ ۱۲۰میلیارد و ۴۳۶میلیون ریال (معادل ۱۶درصد از کل سود خالص) عمدتا ناشی از فروش مواد اولیه است. هیات مدیره ایران ترانسفو در نظر دارد ۵۰درصد از سود خالص را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سال مالی ۸۸ پیشنهاد کند. بر اساس مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده بهمن ۸۴، افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۳۰۰میلیارد ریال به مبلغ ۴۰۰میلیارد ریال (معادل ۳۳درصد) از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران تصویب و اختیار اجرای آن به هیات مدیره شرکت تفویض شده است. شرکت تا پایان خرداد ماه امسال در خصوص افزایش سرمایه تصمیم‌گیری نکرده است.